Apetitul românilor pentru mărcile auto exclusiviste şi de lux se vede și în statisticile Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculări. Astfel, doar luna trecută, în mai, au fost înmatriculate câteva zeci de maşini de lux, printre care câte două modele de la mărcile Rolls Royce (considerat de unii drept cel mai luxos brand auto din lume), Bentley, Ferrari, Lamborghini şi Maserati, dar şi 13 modele Jaguar.
De exemplu, un model Cullinan de la Rolls Royce porneşte de la 300.000 euro şi poate ajunge la o jumătate de milion de euro în funcţie de configuraţie. Interesant este că, în aprilie, statistica DRPCIV arată că au fost înmatriculate, în premieră, patru modele ale brandului, fiind un record pe piaţa luxului auto.
O analiză Economedia, pe baza statisticilor Direcţiei Permise şi Înmatriculări, arată că în primele cinci luni ale anului au fost înscrise în circulaţie: 5 modele Aston Martin, 7 modele Bentley, 8 modele Ferrari (din care 4 în aprilie), 10 Lamborghini (din care 4 în aprilie), 4 Maserati (2 modele Levante Trofeo în mai) şi şapte modele Rolls Royce.
Deşi România ocupă ultimul loc la capitolul reţea de autostradă, se cumpără bolizi de lux cu mulţi cai putere. Chiar săptămâna aceasta la sediul Registrului Auto Român din Bucureşti a fost adus pentru înscrierea în circulaţie un model Bugatti Veyron de 1.000 de cai putere (potrivit RAR, modelul nou a costat 2 milioane de euro).
O statistică a luxului auto în România se prezintă astfel: 102 modele Aston Martin, un Bugatti, 433 Bentley, 284 Ferrari, 105 Lamborghini, 586 Maserati, 5.600 Porsche şi 60 Rolls Royce.