Odată cu avansarea tehnologiei care ne ajută să ne îmbunătățim viața la locul de muncă, inteligența artificială (AI) transformă rapid afacerile și profesiile, inclusiv resursele umane. Mulți angajați din HR simt o urgență de a avansa în integrarea acestei tehnologii în procesele lor, scrie Forbes.com. În 2021, Harvard Business School a raportat că aproape toate companiile din Fortune 500 și 75% din toate companiile americane foloseau AI în ceea ce privește recrutarea. Un sondaj recent al Gartner a arătat că 38% dintre liderii de persoane au explorat sau implementat soluții AI pentru a îmbunătăți eficiența proceselor din cadrul organizației lor. Dar acest lucru provine dintr-o dorință reală de a adopta noua tehnologie sau este vorba doar de presiunea de a fi la zi cu aceste instrumente?
Unii profesioniști sunt îngrijorați de utilizarea pe scară largă a inteligenței artificiale, temându-se că aceasta ar putea duce la înlocuirea unor roluri profesionale esențiale. Aceștia se ți întreabă dacă este AI-ul cu adevărat suficient de inteligent pentru a evita greșelile costisitoare? De exemplu, studiul HBS a constatat că marea majoritate (88%) a angajatorilor consideră că cei care angajații cu înaltă calificare sunt filtrați pentru că nu corespund exact criteriilor stabilite prin descrierea postului. Așadar, deși este solidă din punct de vedere matematic, AI este totuși proiectată de oameni cu defecte umane. Prin urmare, AI trebuie utilizată cu atenție și în mod responsabil pentru a se asigura că viitoarea forță de muncă are competențele necesare pentru a se adapta la acest peisaj tehnologic în continuă evoluție.
Cu potențialul de a revoluționa și mai mult viitorul operațiunilor de resurse umane/personal, AI poate schimba viziunile stabilite asupra muncii, talentelor, rolurilor și competențelor. Poate oferi oportunități de automatizare, simplificare și personalizare a sarcinilor legate de experiența angajaților, cum ar fi recrutarea, integrarea și formarea profesională. Nu ar trebui să vedem AI ca pe o tehnologie care înlocuiește locurile de muncă. În schimb, trebuie să ne gândim la ea ca la un partener în obținerea celor mai bune rezultate.
AI-ul poate ajuta mai ușor la eficientizarea procesului de recrutare
În calitate de lideri în domeniul resurselor umane, obiectivul principal este de a oferi valoare strategică afacerii. Prin integrarea AI în procesele de HR se poate atinge acest obiectiv mai eficient. De exemplu, modul în care instrumentele de recrutare alimentate de AI analizează cantități uriașe de date care ar dura luni de zile pentru un om, automatizează procesul de recrutare și ajută experții din HR să găsească și să angajeze candidații pasivi. Instrumentele folosite de un expert în HR au eliminat necesitatea de a trece prin nenumărate aplicații ale candidaților, permițând astfel profesioniștilor în achiziția de talente să identifice mai ușor candidații cei mai potriviți. Acest lucru a economisit cu adevărat timp prețios și le-a permis recrutorilor mei să se concentreze pe sarcini mai nuanțate și de mare valoare pe care doar oamenii le pot îndeplini.
În plus, recentul raport Global CHRO AI Indicator Report al Workday și FT Longitude a arătat că o treime dintre liderii de resurse umane intervievați consideră că AI poate contribui la crearea unei forțe de muncă mai echitabile și mai diverse. Cu toate acestea, deși există o promisiune considerabilă, supravegherea umană rămâne esențială. Este important să știți pe ce date a fost antrenat instrumentul și să validați modul în care acesta interpretează datele respective.
AI va crea o schimbare în modul de funcționare al echipelor
Soluțiile de inteligență artificială vor deveni probabil și mai integrate în furnizorii actuali și noi de tehnologie de resurse umane în următorii ani. Un sondaj Gartner realizat în 2023 în rândul liderilor din domeniul resurselor umane a arătat că peste 60% dintre respondenți intră în discuții la nivel de întreprindere cu privire la utilizarea AI generativă.
AI poate avea un impact asupra funcțiilor de HR desfășurate pe tot parcursul ciclului de viață al angajaților. Ar putea duce la noi seturi de așteptări cu privire la modul în care angajații interacționează cu tehnologiile. În timp, această schimbare va duce la regândirea scopului și a structurii rolurilor individuale și a echipelor din aceste departamente. De exemplu, experții în recrutare ar putea vedea capacitățile de generare de texte asemănătoare cu cele umane ale AI generativă ca pe o modalitate de a economisi timp și efort pentru echipă.
Ca în cazul oricărei tehnologii noi care ne face să avansăm, investițiile în IA vor crea nevoia de noi competențe. Deși nu este necesar să deveniți inginer de AI, înțelegerea modului în care tehnologia funcționează și poate fi aplicată în domeniul resurselor umane va fi crucială. Acest lucru include înțelegerea diferenței dintre inteligența artificială, învățarea automată și învățarea profundă; cunoașterea a ceea ce sunt algoritmii și a modului în care sunt utilizați; și învățarea modului de operare a instrumentelor de inteligență artificială, interpretarea rezultatelor acestora și integrarea lor în procesele actuale de resurse umane.