Dacia anunță că va participa în 2025 la Raliu Dakar, cu echipă de constructor, la categoria T1+, potrivit unui anunț făcut de Denis Le Vot, CEO al Dacia, în cadrul unei conferințe de presă. Dacia va participa în această cursă cu o mașină care va utiliza combustibil sintetic produs de Aramco.
„Noi vrem ca toți acești combustibili sintetici să fie mai potriviți pentru toată lumea. Nu știm ce va fi peste 10 ani, însă important este ca reglementările să deschidă calea. Simbolic începem cursa cu astfel de combustibili și vom colabora împreună cu partenerii noștri”, a declarat Denis Le Vot, CEO al Dacia.
Întrebat în timpul conferinței care va fi modelul mașinii cu care va concura Dacia în cadrul raliului și tipul modelului, Denis Le Vot spune că nu va dezvălui încă mai multe specificații despre mașină și a menționat că va fi cu siguranță o mașină Dacia.
Dacia va concura cu doi piloți profesioniști, printre care și o femeie. Este vorba despre Sebastian Loeb, multiplul campion de WRC Sebastien Loeb, și Cristina Gutierrez, a doua femeie din istorie care a câștigat o etapă în raliu.
Cristina Gutiérrez Herrero este prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat raliul Dakar la categoria auto, în 2017. În vârstă de 31 de ani, ea are deja la activ 7 participări la raliul Dakar, între 2017 și 2023.
Din anul 2012, Cristina este totodată campioană de raliu tot-teren (categoria feminin) în Spania.
Pilotul francez de raliu Sébastien Loeb (49 de ani), a câștigat campionatul mondial de raliuri de 9 ori consecutiv între 2004 și 2012.
El este cel mai titrat pilot din sportul auto și este deseori considerat drept cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile.
Sébastien Loeb participă la Dakar din 2016. În 2021 el a condus vehiculul Bahrain Raid Xtreme Hunter proiectat și construit de preparatorul britanic Prodrive. Cooperarea dintre Sébastien Loeb și Prodrive va continua acum la volanul unui vehicul de competiție Dacia.
Reprezentanții companiei au anunțat că prototipurile Dacia vor fi testate, încă din 2024, în Raliul Marocului. Potrivit reprezentanților companiei, Raliul Dakar va fi un teren de testare pentru Dacia, care va permite testarea și verificarea unor noi soluții ale companiei, atât în termeni de funcționalitate outdoor, cât și în domeniul energiei.
Aceasta nu este prima participare a companiei în competiții sportive. Dacia a mai concurat și în raliul Aïcha des Gazelles și Trofeul Andros.