Aproape 300 de dealerii auto francezi au răspuns la ce-a 30-a ediție a „Love Rating”, un sondaj care măsoară satisfacția dealerilor față de producătorii auto, iar la ediția din acest an Dacia a reușit rezultate mai bune decât compania mamă, Renault, scrie publicația L’Autombile Magazine.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

La categoria calitatea vehiculelor livrate, Dacia s-a clar pe locul 6, iar Renault pe 9.

Cea mai recentă ediție a sondajului de satisfacție privind producătorii auto, realizat în rândul a 298 de proprietari de reprezentanțe auto, relevă variații extrem de mari de la un producător la altul, cu scoruri cuprinse între 9,17/10 și 3,23/10.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

O susținere răsunătoare pentru Toyota

Cel mai mare scor a fost acordat Toyota, marele câștigător al acestui sondaj anual, o colaborare între revista Auto Infos și Mobilians, organizația care apără interesele industriei auto din Franța. Dealerii auto sunt plini de laude pentru calitatea noilor vehicule pe care producătorul japonez le furnizează și pe care ei le pot livra apoi clienților lor. Dintre cele treizeci de evaluări solicitate managerilor de dealeri pentru acest studiu, acest punct specific a primit cele mai multe laude. Niciun alt brand nu a obținut un scor mai mare de 9/10. Brandul de pe locul al doilea, Suzuki, a trebuit să se mulțumească cu 8,80/10.

Brandurile „premium” depășite de Skoda sau Renault

BMW, locul al doilea în clasamentul general, ocupă aici locul al treilea, cu un scor de 8,31/10. Acest scor este ușor mai bun decât cel de 7,88/10 obținut de eternul său rival, Mercedes. În ceea ce privește Audi, ale cărui ultime modele au dezamăgit oarecum prin calitatea anumitor materiale, acesta se află cu mult în urmă, cu un scor de 6,41/10.

Unii producători mainstream au performanțe considerabil mai bune decât Audi. Skoda și Honda au obținut un excelent 8/10, iar Renault nu are de ce să se rușineze cu 7,67/10. Dar producătorul auto francez este eclipsat aici de filiala sa românească, Dacia, cu un scor de 7,87/10. Dacia este, de fapt, una dintre cele mai plăcute surprize ale acestei ediții, asigurându-și locul al treilea în clasamentul general.

Clasamentul mărcilor care oferă cea mai bună calitate pentru vehiculele noi livrate

Loc Marcă Notă 2025 Notă 2024
1 Toyota 9,17 8,92
2 Suzuki 8,80 8,91
3 BMW 8,31 7,38
4 Honda 8,00 8,58
4 Skoda 8,00 7,67
6 Mercedes 7,88 7,67
7 Dacia 7,87 8,34
8 BYD 7,78
9 Kia 7,67 7,79
9 Mini 7,67 6,91
9 Renault 7,67 8,12
12 Mazda 7,00 6,89
13 Hyundai 6,80 7,07
13 Volvo 6,80 6,65
15 Jaguar-Land Rover 6,70 5,33
16 Ford 6,67 7,15
17 Volkswagen 6,44 6,95
18 Audi 6,41 6,40
19 Nissan 6,11 7,70
20 Seat-Cupra 6,10 7,20
21 Mitsubishi 5,80 7,75
22 MG 5,60 7,60
23 Fiat 4,88 6,19
24 Jeep 4,76 4,86
25 Alpine 4,67
26 Opel 4,42 5,30
27 DS 4,04 3,40
28 Peugeot 3,89 3,39
29 Alfa Romeo 3,38 5,67
30 Citroën 3,23 4,07

 

Dacia stă mult mai bine în alt clasament, cel al popularității producătorilor pentru 2025, ce poartă numele „Indicele de aprobare al producătorului”.

Cei 298 de manageri de dealeri chestionați au acordat producătorilor pe care îi reprezintă un scor mediu consolidat de doar 5,14/10. Acest scor este chiar mai slab decât cel de 5,41/10 obținut în 2024.

Atunci când există tensiuni între acești doi actori din industria auto, adesea clientul este cel care are de suferit. Acest lucru se poate traduce, de exemplu, în termene de livrare prelungite pentru mașinile noi sau în calitatea insuficientă a vehiculelor livrate. Dar, mai presus de toate, este un semn rău pentru serviciul post-vânzare și, în special, pentru orice asistență financiară pe care ați putea-o aștepta în cazul unei probleme de fiabilitate.

Toyota devine cel mai popular producător în rândul dealerilor

Realizat din nou de revista de specialitate Auto Infos în parteneriat cu Mobilians, organizația care apără interesele sectorului auto din Franța, acest ultim sondaj privind popularitatea producătorilor de automobile oferă rezultate foarte mixte.

Producătorul japonez Toyota se detașează ca câștigător clar, cu un scor de 7,62/10. Aceasta reprezintă o îmbunătățire semnificativă față de scorul anterior de 6,51/10 și de locul 8 pe care marca îl ocupa în clasamentul din 2024. Dealerii au apreciat în special „dinamismul gamei de produse”, care a ajutat firma japoneză să depășească Volkswagen și Citroën în vânzări anul trecut. Calitatea vehiculelor livrate a primit, de asemenea, laude copleșitoare, cu un scor de 9,17/10. Entuziasmul s-a extins și la disponibilitatea pieselor de schimb, imaginea producătorului așa cum este prezentată în reclamele sale și promovarea mărcii sale de mașini second-hand. Acești factori compensează câteva dezavantaje minore, în special prețul ridicat perceput al pieselor.

BMW și Dacia completează podiumul

Marele câștigător din 2024, BMW, a coborât cu o poziție de data aceasta. Dar scorul său rămâne destul de similar: 7,22/100 în loc de 7,27/10. Atractivitatea gamei sale este apreciată chiar mai favorabil decât cea a Toyota, la fel ca și stimulentele oferite pentru a vinde mai multe vehicule noi competitive și opțiunile de finanțare. Marca germană a adoptat, de asemenea, obiceiul de a oferi rate de leasing pe termen lung foarte atractive, în special pentru modelele electrice, cum ar fi BMW iX1 . Pe de altă parte, recenziile sunt mai puțin entuziaste în ceea ce privește prețurile mașinilor second-hand și costurile administrative post-vânzare.

Locul al treilea revine Dacia, care se afla pe locul al cincilea cu un an înainte. Astfel, aceasta succede compania-mamă Renault, care coboară patru locuri, până pe locul al șaptelea. În timp ce scorul Renault a scăzut de la 6,7 la 6,42 din 10, cel al filialei sale românești a crescut ușor de la 6,59 la 6,64. Acest lucru a fost suficient pentru a depăși la limită Mini, în timp ce Mercedes și Suzuki se află, de asemenea, foarte aproape în spate.

Dacia este apreciată în special pentru raportul calitate-preț, care rămâne imbatabil în ciuda creșterii prețurilor și a apariției recente a modelului Bigster . Dar imaginea producătorului, transmisă prin publicitate, și dinamismul gamei sale contribuie, de asemenea, la scorul său ridicat. În ceea ce privește principalele critici, la fel ca în cazul BMW, acestea se referă la prețul vehiculelor second-hand și la costurile administrative.

Clasamentul general al popularității producătorilor pentru 2025

Loc Marcă Notă
1 Toyota 7,62
2 BMW 7,22
3 Dacia 6,64
4 Mini 6,63
5 Mercedes 6,58
6 Suzuki 6,56
7 Renault 6,42
8 Volvo 6,09
9 Skoda 5,94
10 Seat/Cupra 5,52
11 Ford 5,49
12 BYD 5,35
13 Nissan 5,22
14 Audi 5,06
15 Volkswagen 4,98
16 Mazda 4,98
17 Hyundai 4,92
18 Honda 4,88
19 Kia 4,83
20 Peugeot 4,69
21 Mitsubishi 4,68
22 Citroën 4,49
23 Jaguar-Land Rover 4,40
24 MG 4,35
25 Fiat 4,30
26 Jeep 4,24
27 DS 4,14
28 Opel 3,93
29 Alpine 3,10
30 Alfa Romeo 2,56