Compania aeriană DAN AIR anunță că în perioada 9-29 iulie vor fi anulate curse către Nuernberg, Bruxelles, Munchen, Malaga, Stuttgart, Londra și Brașov-Malaga vor fi anulate din cauza programului de funcționare al Aeroportului din Brașov și din cauza lipsei de personal al Romatsa, potrivit unui comunicat de presă. Reprezentanții companiei spun că ar fi afectați 2.598 de pasageri.
Compania spune că este obligată să anuleze aceste curse din cauza programului de lucru limitat al Aeroportului din Brașov. „Acest orar de funcționare restrictiv afectează, implicit, și programul celorlate curse conectate din București sau din alte țări”, potrivit comunicatului de presă.
DAN AIR transmite că urmează să oblige în instanță atât Aeroportul Brașov cât și ROMATSA să-și îndeplinească obligațiile de a face și de a rezolva problema cu care se confruntă brașovenii deoarece soluții legale există.
„În continuare Facem tot ceea ce este posiblul pentru a reduce impactul acestor modificări sau anulări asupra pasagerilor. De fiecare dată am acționat corect, tocmai pentru ca pasagerii noștri să resimtă cât mai puțin efectele acestui dezinteres fața de un operator economic român care a investit considerabil în dezvoltarea unor rute noi de pe aeroportul din Brașov. DAN AIR, a reușit să plaseze aeroportul Brașov în top 4 din România. Cea mai mare pierdere este însă a pasagerilor care, astfel, vor petrece mult mai mult timp pentru a ajunge la destinația dorită chiar dacă ar fi existat toate condițiile necesare pentru timp redus, confort sporit și costuri decente”, spune Matt Ian David, CEO DAN AIR.
„În primul rând ne cerem scuze bucureștenilor și sperăm să înțeleagă decizia noastră de a anula zborurile din București. Decizia a fost luată în baza unor analize îndelungate și unde a fost principal factorul uman. Bucureștenii au multe alternative de transport întrucât pe Aeroportul Otopeni sunt prezente multe companii aeriene, în schimb pe Aeroportul din Brașov la momentul actual este doar DAN AIR și ca atare nu-i putem lăsa pe brașovenii noștri și fără sigura lor modalitate de transport aerian. Pe cale de consecință, ne asumăm pierderile care vor fi generate de anularea programului de la București iar toți pasagerii își vor primi banii integral pe bilete înapoi în maxim 14 zile. Pentru a explica mai bine situația, zborurile din Brașov sunt interconectate cu cele de pe Otopeni și cu cele de pe aeroporturile externe. Am încercat să propunem modificarea orarului pentru zborurile afectate de anulări astfel încât să ne încadram în programul de lucru al Aeroportulului din Brașov.
Acest lucru din păcate este imposibil în acest program de vară, pentru că discutăm despre hub-uri europene unde sloturile de zbor se alocă cu multe luni înainte, așa cum au fost alocate și pentru programul inițial propus de DAN AIR și luat la cunoștință de către autorități care nu s-au opus. Din moment ce nu reușim să respectăm sloturile inițial alocate de către aeroporturile europene pe care zburăm suntem nevoiți să anulăm anumite frecvențe și destinații.
Al II-lea factor care afectează programul de pe București este rigiditatea organelor de poliție de frontieră în a accepta curse de pasageri cu origine multiplă fără debarcare la primul punct de intrare în țările de destinație fapt ceea ce generează întârzieri și mai mari care se acumulează pentru ca pasagerii să poată trece încă o dată prin controlul de frontieră pentru a-și continua călătoria.
Din cauza faptului că nu am reușit să găsim o soluție tehnică și nu avem parte de niciun suport din partea autorităților, suntem obligați să renunțăm la zborurile din București (Otopeni) pentru a putea efectua cursele din Brașov, în scenariul invers, mult mai mulți pasageri ar avea de suferit, ca atare ne-am aflat în fața unei decizii unde am ales răul cel mai mic”, transmite CEO-ul DAN AIR.
Context
Compania DAN AIR a anunțat la finalul lunii iunie că va continua în cele din urmă zborurile pe Aeroportul Brașov, deși cu o zi înainte spunea că intenționează să le suspende, din cauză că nu pot opera în siguranță zboruri pe/de pe aeroportul recent inaugurat.
Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav, investiție de 140 de milioane de euro, a fost deschis chiar în această lună și a avut deja parte de un scandal de proporții între operatorul român, care de câteva zile postează acuzații pe pagina proprie de Facebook și ROMATSA, care respinge ceea ce numește „acuzații false”.
Compania românească DAN AIR a reclamat că Aeroportul Brașov are mai multe probleme, prin care: lipsa aparaturii pentru îndepărtat păsările de pe raza aerodromului, lipsa organizațiilor de întreținere precum și refuzul extinderii programului operare de către controlorii de trafic, în afara orelor 07.00 – 19.00, în situații de nevoie operațională.