În ultimii ani, rețelele sociale au avut o influență din ce în ce mai mare asupra vieții noastre de zi cu zi, arată datele Eurostat, biroul statistic al UE. Persoanele care participă la rețelele de socializare (crearea unui profil de utilizator, postarea de mesaje sau alte contribuții pe Facebook, X, Instagram, Snapchat, TikTok) s-a situat la o medie de 59% în rândul persoanelor din UE. În România, toate regiunile au avut procente de peste 70%.
În ceea ce privește procentul persoanelor din UE care au participat la rețelele sociale, Danemarca a fost țara care a raportat cea mai mare pondere, cu 91%, urmată de Cipru (83%) și Ungaria (81%).
Cele mai mici procente de participare la rețelele sociale au fost raportate de Franța (44%), Germania (49%) și Italia (53%).
În 224 din cele 273 de regiuni ale UE, participarea la rețelele sociale s-a situat peste 50%. Cele mai mari procente au fost înregistrate în 6 regiuni daneze: Midtjylland (93%), Hovedstaden (regiunea capitalei) (92%), Syddanmark (90%), Nordjylland și Sjælland (ambele 89%).
Alte regiuni ale UE au raportat, de asemenea, procente ridicate de utilizare a internetului pentru social media, cum ar fi în cele 3 regiuni maghiare Budapesta (86%), Közép-Magyarország (85%) și Pest (84%), precum și Flevoland (84%) din Țările de Jos.
Cele mai mici procente, asemănătoare și sub 40%, au fost înregistrate în principal în Franța și Germania. În Franța, acestea au fost Guyane (22%), Martinica (29%), Guadelupa (30%), Bretagne (38%), Haute-Normandie (39%) și Bourgogne (40%). În Germania, acestea au fost regiunile Sachsen-Anhalt (35%), Brandenburg (36%), Thüringen (38%) și Mecklenburg-Vorpommern (40%).
În România, toate regiunile au avut procente de peste 70%.