DB Cargo, divizia de de transport feroviar de marfă a companiei de stat Deutsche Bahn, a anunţat joi un plan de restructurare, care va duce la pierderea a 2.300 de locuri de muncă, după luni de negocieri între sindicate şi Consiliul angajaţilor, transmite DPA, conform Agerpres. Compania are o subsidiară și în România, care avea în 2023 960 de salariați.
Planul este menit să apropie compania de nevoile clienţilor, înfiinţând noi divizii de afaceri care se vor concentra pe sectoarele cheie, inclusiv oţel, auto, materii prime şi bunuri de consum. Fiecare divizie va opera ca o companie independentă, fiind responsabilă pentru proprii angajaţi, locomotive şi vagoane de marfă, a informat DB Cargo, citat de DPA.
În condiţiile în care sectorul logistic rămâne sub presiune, “reacţionăm la aceste evoluţii şi ne aşteptăm la noi ajustări”, fiind posibile noi concedieri, în special în sectorul administrativ.
Miercuri, după luni de discuţii, Consiliul central al angajaţilor a ajuns la un acord privind viitorul DB Cargo. Cosima Ingenschay, vicepreşedintele sindicatului EVG, a explicat dificultăţile negocierilor, şi a declarat că “lipsa sprijinului politic şi managementul ineficient” au contribuit la dificultăţile economice cu care se confruntă compania.
DB Cargo, care are aproximativ 31.000 de angajaţi, se confruntă cu pierderi de ani de zile. În primul semestru din 2024 compania a înregistrat pierderi operaţionale de peste 260 milioane de euro.
Compania are o subsidiară și în România. Deutsche Bahn Cargo România avea în 2023 afaceri de 483 de milioane de euro, un profit de 12.081.754 de lei și 960 de salariați.