Retragerea de pe piața turcească părea a fi singura soluție pentru Grupul Fourlis întrucât magazinele Intersport din Turcia deveniseră o povară în ultimii ani, scrie Reporter.gr, potrivit Rador.
La momentul izbucnirii crizei economice în Turcia, grupul Fourlis deținea o rețea de 24 de magazine Intersport și 2 magazine The Athlete’s Foot, cu o rată de creștere a vânzărilor din două cifre. Activitatea de pe piața din Turcia a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de aproximativ 74 de milioane de lire turcești (aproximativ 18 milioane de euro la momentul respectiv sau 4,1% din cifra de afaceri a grupului la acea vreme) și un EBITDA negativ de 2,9 milioane de lire turcești (aproximativ 0,64 milioane de euro dintr-un total EBITDA de 41,8 milioane de euro la nivelul grupului). În 2022, cifra de afaceri a scăzut la aproximativ 10-12 milioane de euro, iar Turcia a încetat să mai fie o investiție strategică pentru grup.
Acordul de vânzare s-a bazat pe o valoare a companiei (enterprise value EV) de aproximativ 3 milioane de euro, iar prețul final a fost de aproximativ 1,5 milioane de euro, după luarea în considerare a datoriei nete și echivalentelor acesteia.
După ce a renunțat recent la The Athlete’s Foot, grupul Fourlis se concentrează acum pe dezvoltarea Intersport pe cele patru piețe în care are o prezență puternică: Grecia, Cipru, Bulgaria și România.
În prezent, Intersport deține o rețea de 106 magazine și oferă servicii de e-commerce în toate țările în care este prezent. De notat că în luna a 9-a a anului 2022 activitatea de articole sportive a grupului Fourlis (Intersport și The Athlete’s Foot) a înregistrat vânzări de 131,5 milioane de euro și EBITDA (OPR) de 7,4 milioane de euro. Acum se pune accent pe deservirea clienților cu ajutorul noilor tehnologii, pe investițiile în logistică și pe dezvoltarea în continuare a magazinului electronic.