Deși înmatriculările de mașini noi au scăzut în primele două luni, cele pentru mașini electrice au crescut cu 250% în România. Dacia Spring, lider detașat

masina electrica, dacia, dacia spring

Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat. În anul 2022, achizițiile din această categorie aproape ca s-au dublat (+84,9%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea
importantă a autoturismelor 100% electrice (+250,5%) şi a celor plug-in hybrid (+179,5%).

Cu atât mai mult, în primele două luni din anul 2022, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 315 unități, model lansat în 2021, Tesla Model 3, 96 unități, cu o creștere față de aceeaşi perioadă a anului precedent de 23 ori, Hyundai Kona cu 88 unități, în creștere cu 450%, Volkswagen ID3 cu 65 unități, +140,7% și Volkswagen e-UP!, 54 unități, în scădere cu -6,9%.

Sursa foto: APIA.ro

În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 58 unități, +544,4%, urmată de Hyundai Tucson cu 47 unități, Mercedes Benz GLE tot cu 47 unități, în creștere cu 235,7%, Mercedes Benz GLC cu 41 unități, creștere de 173,3% și Volvo XC60 cu 32 unități, în creștere cu 146,2%.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota CHR cu 259 unități, în scădere cu 22,5% față de 2021, urmată de Toyota Corolla cu 224 unități și 26,3% scădere, apoi Toyota RAV4 cu 183 unități, -1,1%.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în februarie 2022 au fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 61,8% din totalul achizițiilor de autoturisme. Raportat la cele două luni din acest an, persoanele juridice acoperă un procent de 57,%, diferența de 43% revenind persoanelor fizice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.