Discuțiile Apple cu compania chineză CATL și BYD cu privire la bateriile viitorului vehicul electric al americanilor au fost în mare parte blocate după ce cele două companii au refuzat să fie înființate echipe și să construiască fabrici din SUA care să răspundă exclusiv gigantului tehnologic, scrie Reuters.
Producătorii chinezi de baterii sunt mai avansați decât rivalii în dezvoltarea bateriilor litiu-fosfat de fier (LFP), care sunt mai ieftine de produs, iar Apple pare a fi în favoarea acestei tehnologii.
CATL, primul producător mondial de baterii pentru vehicule electrice, a fost reticent în construirea unei fabrici americane din cauza tensiunilor politice dintre Washington și Beijing, precum și a problemelor legate de costuri. Compania chineză a considerat, de asemenea, imposibilă înființarea unei echipe separate de dezvoltare a produselor care să lucreze exclusiv cu Apple din cauza dificultăților în găsirea de personal suficient.
BYD, care are o fabrică de baterii cu fosfat de fier în Lancaster, California, a refuzat să construiască o nouă fabrică și o echipă care să se concentreze exclusiv pe Apple.
Discuțiile blocate au motivat Apple să ia în considerare producătorii japonezi de baterii și să trimită un grup reprezentați în Japonia luna aceasta, Panasonic fiind una dintre companiile pe care Apple le are în vedere.
Reuters a aflat, pe surse, că Apple intenționează să lanseze o mașină electrică până în 2024, dar compania nu și-a dezvăluit public planurile.
Orice întârziere în asigurarea alimentării cu baterii ar putea împiedica și mai mult dezvoltarea EV pentru Apple, care luna trecută a pierdut șeful proiectului său de mașini, Doug Field, care a decis să se întoarcă la Ford.