AQUILA, un important distribuitor de bunuri de larg consum din România, a raportat venituri de aproape 740 milioane lei în primul trimestru din 2025, o creștere de 19% față de aceeași perioadă din 2024, potrivit unui comunicat al companiei.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Această creștere a fost susținută de segmentul de distribuție (94% din venituri), unde achizițiile Romtec și Parmafood (finalizate în 2024) au contribuit cu 8% la venituri, generând sinergii și impulsionând vânzările, în special în retailul modern (+35%) și HoReCa (+31%).
Un moment strategic important a fost achiziția KITAX în Ungaria, care consolidează poziția AQUILA în regiune.
„Un pas strategic important realizat a fost finalizarea achiziției KITAX, una dintre cele mai importante companii de distribuție din domeniul său de activitate, cu acoperire națională în Ungaria. Prin această tranzacție, ne-am consolidat poziția în piețele existente și am accesat o nouă piață internațională, deschizând noi oportunități de creștere”, a declarat CEO-ul Cătălin Vasile.
În structura veniturilor, distribuția și logistica au crescut cu 19%, respectiv 25%, în timp ce transportul a scăzut cu 12%.
Vânzările brandurilor proprii au avansat cu 35%, depășind 30 milioane lei.
Marja brută a crescut la 22,2%, iar EBITDA a ajuns la 46 milioane lei (+16%).
Profitul net a scăzut ușor, la 19 milioane lei, din cauza noului impozit pe cifra de afaceri și a veniturilor financiare mai mici.
Pentru 2025, AQUILA prognozează venituri de peste 3,6 miliarde lei (+23%) și un EBITDA de peste 211 milioane lei (+20%), cu un buget de investiții record de peste 150 de milioane de lei.