Drulă: Șase minciuni ale ministrului Grindeanu la dezbaterea bugetului Transporturilor

My project Cătălin Drulă și Sorin Grindeanu/ Sursa foto: Facebook/ Inquam Photos

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă susține că luni, la dezbaterile din Parlament pentru Proiectul de Buget al Ministerului Transporturilor, Sorin Grindeanu a lansat promisiuni și termene de finalizare fără acoperire pentru lucrările care trebuie să se termine până la sfârșitul anului sau în 2024. Astfel, liderul USR arată că nu există nicio șansă pentru deschiderea celor 23 de kilometri din Autostrada A0 Sud (lotul 2 complet și lotul 1 parțial), iar pentru 2024, Aktor, constructorul lotului 3 de pe A0, nu poate finaliza cei 18 kilometri în iulie.

„La dezbaterea bugetului Ministerului Transporturilor pentru anul 2024 am asistat la o sarabandă de promisiuni goale din partea ministrului Grindeanu. Demontez, punct cu punct, fiecare grozăvie declarată de cineva care evident nu înțelege domeniul pe care îl conduce”, declară Cătălin Drulă, președintele comisiei pentru transporturi din Camera Deputaților.

• Promisiunea 1: „La anul, pe A0 Sud, undeva în luna iulie se va circula de la A1 la A2, pe întreg traseul”.
Realitatea: Șanse minime să se întâmple chiar și pe final de 2024, este exclus în iulie.

• Promisiunea 2: „La anul se va circula pe întreg traseul de la Craiova la Pitești pe drumul expres”.
Realitatea: Șansele sunt minime, în condițiile în care tronsoanele 1 și 4 sunt la 40-50% și mobilizarea pe șantiere nu e ce ar trebui să fie.

• Promisiunea 3: „Pe A7, deși doar 4 loturi din 13 au termen de finalizare pe durata anului 2024, eu vă spun că vom finaliza 6, dacă nu chiar 7 loturi din autostrada A7, înainte de termen… de la Buzău la Focșani pe toate cele 4 loturi, 2 loturi din 3 de la Ploiești la Buzău”.
Realitatea: Stadiile de execuție pe diversele loturi sunt între 0 și 30%, ar fi un miracol să se inaugureze două loturi, darămite șapte.

• Promisiunea 4: „Pe drumul expres Brăila – Galați, în mai, iunie, va fi finalizat și drumul expres”.
Realitatea: Mai e enorm de mult de lucru la podul peste Siret, o structură complexă în arc, care e abia la început, este complet exclus să poată fi terminat în mai sau iunie.

• Promisiunea 5: „Undeva între Crăciun și Anul Nou, în mod sigur 17 km din lotul 2 de pe A0 Sud, eu sper să fie 23, compania care face această lucrare să termine și cei 7 km de la DN5 la DN4, astfel încât să fie 23 de km recepționați pe A0 Sud, în mod sigur vor fi 16”.
Realitatea: se vor deschide doar 10 km pe A0 Sud anul acesta.

• Promisiunea 6: „Până la sfârșitul lui 2024, minimul de km pe care să-i dăm în circulație, de autostradă și drum expres să fie de 250, este perfect realizabil”. Realitatea: O estimare realistă (care include chiar și amânările de anul acesta) este de cel mult 100 km anul viitor, mult sub cei 250 km promiși de Grindeanu.

Președintele USR atrage atenția că la toate aceste minciuni se adaugă alocările insuficiente pentru o serie întreagă de proiecte care ar trebui să facă progrese semnificative în 2024:

„Pe Autostrăzile Moldovei e cea mai mare bătaie de joc. Sunt zero lei pe Autostrada Unirii A8. Nu a alocat niciun leu nici măcar pe tronsoanele puse de USR în PNRR și care ar trebui să fie gata în 2026. Pe A7 Ploiești – Pașcani, Grindeanu a pus doar 15% din valoarea contractelor, în condițiile în care a promis că se termină vreo 6-7 tronsoane din cele 13 anul viitor. După ce a promis că vom circula în 2023 doar pe autostradă de la Craiova la Constanța, acum a mutat promisiunea pentru 2024. Însă a alocat mai puțin de jumătate din banii necesari și pentru A0 Sud și pentru DX Craiova – Pitești. A1 Sibiu – Pitești primește 10% din valoarea proiectelor, cu 30% mai puțini bani decât în 2023, în condițiile în care ar trebui să înceapă șantierele pentru tronsoanele grele de munte. La calea ferată am găsit doar 10% din bani pentru modernizările din PNRR, deși șantierele abia începute trebuie să fie gata în 3 ani pentru a nu rata banii europeni. Alte inaugurări promise pentru 2024 și unde am găsit 10-20% din banii necesari bugetați sunt drumul expres Brăila – Galați, drumul expres A3 – Tureni de la Cluj, centurile rutiere Timișoara la domnul Grindeanu acasă, Craiova sau Zalău”, a transmis Drulă.

Cătălin Drulă și Sorin Grindeanu/ Sursa foto: Facebook/ Inquam Photos

Comentarii

  1. Fantezii de la Grindeanu citire!
    Ce se vede:
    Niciun termen de executie respectat.
    Lucrari prost facute: ex. Pod Braila care nu e receptionat.
    Ritmul anual de punere in functiune la autostrazi e de 20-30 km.
    O multime de contracte reziliate -peste 40 .
    Declaratii sforaitoare zilnice in presa de parca va candida la Presedenție.
    Nu e niciun proiect de Drum expres gata ca sa pornească vreun DEx.spre Pod Braila.
    Nu se stie cand se va termina Conexiunea dintre A3 si A2.
    Grindeanu e ca un predicator al Autostrazilor:
    “Veniți sa luati lumina de la mine” cu basme despre autostrăzi!😪

  2. Basistii, cei mai curati corupti din Romania !

    (o iertam pe Calina ca n-a invatat cuvantul ‘presedintie’, de la ‘presedinte’, nu ‘presedente’, ca ciorba de Tg. Mures)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *