Drum Expres Tureni-Cluj Napoca: Șeful CNAIR anunță un progres de 36%. „Sunt optimist că în acest ritm constructorul poate finaliza lucrările înainte de termenul contractual”

Drum Expres Tureni Cluj Napoca API mai 2024

Asocierea de constructori români condusă de Dimex 2000 SRL a ajuns de la 30,2 % la 36,5% progres fizic pe Drumul Expres Tureni-Cluj Napoca, legătura între Autostrada A 3 Transilvania și DN 1, anunță Cristian Pistol, director general CNAIR.  Șeful CNAIR este optimist că lucrările vor fi finalizate înainte de termenul contractual, februarie 2025. Asociația Pro Infrastructură spune că sunt șanse foarte mici de inaugurare în decembrie 2024, înainte de termenul de finalizare. Valoarea contractului se ridică la 562,61 milioane de lei (fără TVA).

„În santier se lucrează intens la toate categoriile de lucrări specificate în contract:

– relocare utilități

– montare elemente la poduri și paje

– consolidări

– drenuri, rigole și șanturi

– terasamente

– platformă drum

– Centru întreținere

Antreprenorul este mobilizat în șantier cu aproximativ 300 de muncitori și peste 160 de utilaje. Sunt optimist că în acest ritm constructorul poate finaliza lucrările înainte de termenul contractual (februarie 2025)”, spune Cristian Pistol.

Lucrările au început în toamna anului trecut, iar progresul Dimex 2000 (lider de proiect) este foarte bun cu o mobilizare de peste 200 de drumari și 170 de utilaje luna trecută, conform raportării CNAIR. În traseu, Drumul Expres are o lungime de 5 kilometri, dar cu alți 10 kilometri reprezentând bretele nodurilor rutiere de la DN 1 și A3. Va fi al doilea drum Expres din Transilvania, primul fiind Drumul Expres Oradea-Borș II, prima inaugurare din 2024.

Proiectul include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.