Podul de la Călărași, pe DN 3 B, Călărași-Chiciu, drumul spre BAC-ul de la Chiciu spre Ostrov și Bulgaria va intra în reparații capitale. Podul ,,Siderurgic” de la Călărași face parte din Drumul TranRegio Brăila -Călărași– Frontieră Bulgaria și are indicatorii tehnico economici aprobați încă din ianuarie 2023.
CNAIR a lansat în licitație contractul de aproape 100 de milioane lei pentru reparații capitale la podul peste Canal de la Călărași, un pod cu o lungime de 843 de metri care a fost construit în 1991. Este prima reparație a podului în ultimii 33 de ani. Durata contractului este de 24 de luni, iar garanția de 5 ani. Contractul este finanțat din Fonduri Europene, Programul Transport 2021-2027. Spre comparație, Podul de la Fetești (970 metri lungime), pe Autostrada Soarelui a avut un cost al contractului în 2021 de aproape 70 de milioane lei (la valorile anterioare creșterii prețurilor la materialele de construcții).
Podul de la Călărași are câte două benzi/sens, iar în timpul reparațiilor se va lucra pe o cale.
,,Obiectul contractului il reprezinta executia lucrarilor de reparatie capitala a podului de pe DN 3B km 000+822 peste canal la Calarasi, in lungime de aproximativ 843,54 m.” – SEAP.
Podul de la Călărași de pe DN 3 B, Călărași- Chiciu/Ostrov (frontieră Bulgaria) are o lungime totală de 843 metri. Viaductul Chiciu, 323 metri, secțiunea centrală de 250 metri și viaductul Călărași de 264 metri, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. În anul 2020 a fost realizată expertiza tehnică, de către expertul tehnic prof. Dr. Ing. Florian BURTESCU, care încadrează structura în clasa tehnică IV, indicele global Ist = 40 puncte (cu valabilitate 5 ani dacă nu se produc evenimente deosebite), corespunzătoare unei ”Stări tehnice nesatisfăcătoare” cu elemente constructive aflate într-o stare avansată de degradare.
,,În anul 2020 a fost realizată expertiza tehnică, de către expertul tehnic prof. Dr. Ing. Florian BURTESCU, care încadrează structura în clasa tehnică IV, indicele global Ist = 40 puncte (cu valabilitate 5 ani dacă nu se produc evenimente deosebite), corespunzătoare unei ”Stări tehnice nesatisfăcătoare” cu elemente constructive aflate într-o stare avansată de degradare.
Principalele degradări și defecte identificate constau în: fisuri, crăpături în bulbul grinzilor și în elevațiile stâlpilor, beton dislocat, armături corodate și fără strat de acoperire, defecte de suprafață a betonului la grinzi, placă și antretoaze, beton segregat, infiltrații, resturi de cofraje rămase între grinzi, degradarea grinzii parapetelui, lipsa etanșeității și degradarea rosturilor de dilatație, aparatele de reazem prezintă rupturi, coroziuni și deformații ale plăcilor metalice, lipsa protecție în interiorul casetelor, cuzineți și banchete de rezemare cu beton crăpat, pereul din albie degradat, calea cu gropi și fisuri, guri de scurgere insuficiente, fără gratar și fără tuburi prelungitoare, parapeți corodați, sistem de iluminat dezafectat integral.
Oportunitatea realizării lucrărilor de reabilitare ale podului constă în realizarea următoarelor obiective:
- utilizarea podului la parametrii normali de exploatare;
- asigurarea cerințelor de rezistență;
- stabilitate,;
- îmbunătățirea siguranței, confortului și funcționalității podului în exploatare.” Hotărâre de Guvern Indicatori Tehnico Economici.
Obiectivul este prevăzut în Master Planul General de Transport, în cadrul drumului Trans Regio Brăila-Slobozia-Drajna-Călărași-Chiciu.”
Notă : caietul de sarcini pare copiat de la o licitație anterioară avnd în vedere calculul celor 29 de ani de exploatare de la data deschiderii : 1991.
Contractul are o valoare cuprinsă între 86 și 98 milioane lei, iar prețul reprezintă 84 % din punctaj. Ofertele pot fi depuse până pe 6 iunie 2024.