Drumul DN 28B care leagă Târgu Frumos de Botoșani a fost modernizat și redat în trafic, anunță Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași. Modernizarea ce a costat peste 448 milioane de lei a fost făcută de Asocierea Aqua Parc (Lider) – Mavgo, constructori despre care presa locală a susținut că ar fi apropiați de baronul PSD Neamț-Ionel Arsene. Anterior, pe șoseaua reparată de firmele din Neamț au apărut gropi la puțin timp de la asfaltare.
DRDP Iași a anunțat miercuri că a recepționat lucrările și că a redat tronsonul în trafic. „Demersul vine după finalizarea lucrărilor la punctele de calamități (alunecări de teren) constatate la limita județelor Iași și Botoșani și din zona Zăicești – Mănăstirea Zosin (jud. Botoșani). Recepția a fost semnată condiționat de completarea/remedierea unor lucrări de siguranța circulației și de relocare a unor rețele de utilități de pe traseu, care nu împiedică însă desfășurarea în bune condiții a traficului”, a transmis DRDP Iași.
Modernizarea șoselei s-a făcut pe o lungime de 71 de kilometri, platforma drumului fiind lărgită la 9 m, iar podurile și podețele fiind modernizate, alături de girații și intersecții la nivel reconfigurate și amenajate. Antreprenor a fost asocierea SC Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi (lider) – SC Mavgo Holding SRL- Vahostav SK – Trameco SA. Durata contractului a fost de 29 luni (din care 5 luni proiectare).
Modernizare DN 28B, date tehnice:
✅ lungime totală traseu modernizat: 71,512 km
✅ platformă drum – 9,00 m (două benzi a 3,50 m, două acostamente a 1,00 m)
✅ poduri noi – 1 buc.
✅ poduri reabilitate – 8 buc.
✅ podețe – 104 buc. (61 podețe noi, 43 reabilitate)
✅ intersecții la nivel – 36 buc.
✅ intersecția cu DN 28 de la km 0+000 (Tg. Frumos, jud. Iași) a fost sistematizată în soluție de sens giratoriu cu câte două benzi, rezultând o lățime a căii inelare de 11,00 m și o rază a insulei centrale de 10,00 m).
Contractul pentru modernizarea DN 28 B Târgu Frumos-Botoșani a fost semnat în 2020 cu Asocierea Aqua Parc (Lider)- Mavgo, constructori despre care presa locală a susținut că ar fi apropiați de baronul PSD Neamț-Ionel Arsene. Datele publice arată că, antreprenorii din Neamț sunt abonați la contracte cu statul (detalii aici). Modernizarea șoselei se face pe o lungime de 71 de kilometri, iar în 2022, pe unele tronsoane recent asfaltate din județul Botoșani, au apărut gropi și constructorul a fost pus să refacă covorul asfaltic. Mai mult, publicația reporteris.ro a dezvăluit în decembrie 2022 ,,schema” prin care Direcția Regională de Drumuri Iași, controlată de social-democratul Ovidiu Laicu (are și funcția de consilier municipal PSD Iași) ar fi înlocuit supervizorul lucrărilor care a emis rapoarte de neconformitate. Totodată, Compania de Drumuri a emis Certificat negativ intermediar pentru această asociere din cauza întârzierilor de pe șantier : ,,Pentru Contractele de execuție lucrări au primit certificate negative:- ASOCIEREA Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fosta SC AQUA PARC SRL)-SC Mavgo Holding SRL-Vahoslav SK-Trameco SA”.
Al doilea drum din regiunea Moldovei pe care CNAIR face lucrări de modernizare este DN 29 A Botoșani – Ștefănești.