Drumuri Radiale București: Explan a depus contestație pentru Drumul Expres Poligrafiei – Corbeanca, cel mai scump dintre cele 10 șosele radiale

Drumuri radiale Bucuresti Sursa foto: Facebook / Nicusor Dan

Primăria Capitalei nu poate semna cu Asocierea Grafic Tends – Studio Corona contractul pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului Expres 4 Poligrafiei – Centura București – A0 Corbeanca, cel mai scump dintre cele 10 prevăzute în Proiectul Orbital București. Asocierea Explan – DP Consult a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), iar analiza contestației poate dura aproximativ o lună.

Ce solicită Explan:

„Admiterea contestației și anularea parțială a Raportului 158/27.03.2023 în ceea ce privește decizia Autorității Contractante de a declara acceptabilă și admisibilă oferta depusă de Asocierea … anonimizat”.

„obligarea autorității contractante la continuarea procedurii de atribuire prin reevaluarea ofertei Asocierii … anonimizat”.

Asociația de Dezvoltare Comunitară Zona Metropolitană București a lansat licitația pentru proiectarea Drumului Expres 4 (12,59 km al doilea cel mai lung după Sud Expres) în septembrie 2022, iar în noiembrie a primit trei oferte: Grafic Tends – Studio Corona, Arthenis – East Water Drillings și Explan – DP Consult.

Pe 1 aprilie, Primarul General Nicușor Dan anunța desemnarea Grafic Tends câștigătoare pentru cel mai scump Drum Expres.

„A fost desemnat câștigătorul procedurii de achiziție pentru realizarea Studiului de fezabilitate aferent Drumului Radial 4 (DR4 Nord Expres). DR4 – Nord Expres va avea o lungime de 11,5 km și va face legătura între București și localitatea Corbeanca (Ilfov), pe ruta Bd. Poligrafiei – DNCB – Autostrada A0. În urma licitației organizate de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București, a fost selectată Asocierea GRAFIC TENDS (Leader), STUDIO CORONA S.R.L. CIVIL ENGINEERING. Valoarea investiției este de 13.534.799 de lei pentru servicii de elaborare a Studiului de fezabilitate, a proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor de construire și obținerea autorizației de construire”, spunea Dan.

Valoarea contractului este cuprinsă între 17 și 20 de milioane lei, iar durata de realizarea este de 12 luni, potrivit informațiilor din SEAP: „Elaborare documentație tehnică Studiu de Fezabilitate (SF), elaborare Proiect pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC) si obtinerea Autorizatiei de Construire (AC) pentru obiectivul de investiții „ORBITAL BUCURESTI DRUMUL RADIAL 4 (DR 4- NORD EXPRES)”.

Potrivit caietului de sarcini, suprafața necesară pentru exproprieri este de 9,2 hectare, lățimea carosabilului va fi de 21 metri, banda de circulație de 3,5 metri și 2,5 metri lățimea acostamentului. Proiectantul trebuie să propună spre consultare și extinderea la 25 metri, cei 4 metri suplimentari reprezentând două benzi pentru biciclete (2,5 metri) și trotuar (1,5 metri).

Drumurile radiale vor contribui la reducerea aglomerației din București:

  • Vest Expres: 8,98 km – asigură legătura A0 – DNCB- Bulevardul Timișoara
  • Giulești Expres: 10,37 km, conectează Săbăreni – A0 -DNCB – Calea Giulești
  • Nord Expres: 12,59 km, realizează conexiunea Corbeanca – A0 – DNCB – Bulevardul Poligrafiei
  • Pipera Expres: 8,30 km , realizează legătura A0 – Otopeni – Tunari – DNCB
  • Afumați Expres: 4.39 km, realizează conexiunea A0 – DN
  • Est Expres: 6,10 km, conectează Moara Domnească – A0 – Dobroești – Pantelimon – DNCB
  • Splai Expres: 5,49 km, conectează A0 – DNCB -Splaiul Unirii -zona metropolitană prin nodul Cernica
  • Sud Expres: 13,86 km, realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu
  • Măgurele Expres: 9,62 km, realizează legătura A0 – DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari.

Notă: DR 2 este Autostrada A1 (lărgire la 3 benzi).

Sursa foto: Facebook / Nicusor Dan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *