Elon Musk: Noile fabrici de automobile ale Tesla din Texas şi Berlin pierd miliarde de dolari

Fabrica Tesla Berlin Gigafactory Sursa foto: Tesla / Facebook

Noile fabrici de automobile ale Tesla Inc. (TSLA.O) din Texas şi Berlin “pierd miliarde de dolari” în timp ce se străduiesc să crească producţia; din cauza lipsei de baterii şi a problemelor portuare din China, a declarat directorul executiv Elon Musk, potrivit Reuters; citat de News.ro.

”Atât fabrica din Berlin, cât şi cea din Austin sunt nişte furnale gigantice de bani în acest moment. Este într-adevăr ca un răget uriaş, care este sunetul banilor în flăcări”, a declarat Musk, într-un interviu divizat în trei părţi, ultima fiind publicată miercuri.

Musk a declarat că fabrica Tesla din Texas produce un număr “minuscul” de maşini din cauza provocărilor legate de creşterea producţiei noilor sale baterii “4680” şi pentru că uneltele pentru fabricarea bateriilor sale convenţionale 2170 sunt “blocate în port în China”.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

“Toate acestea se vor rezolva foarte repede, dar necesită multă atenţie”, a spus el.

Musk a precizat că fabrica sa din Berlin se află într-o “poziţie puţin mai bună”, deoarece a început cu utilizarea bateriilor tradiţionale 2170 pentru maşinile construite acolo.

Elon Musk a mai afirmat că opririle legate de COVID-19 din Shanghai “au fost foarte, foarte dificile”.

Oprirea a afectat producţia de automobile nu numai la fabrica Tesla din Shanghai, ci şi la fabrica sa din California, care foloseşte unele piese pentru vehicule fabricate în China, a spus el.

Tesla plănuieşte să suspende cea mai mare parte a producţiei la uzina sa din Shanghai în primele două săptămâni din iulie pentru a lucra la o modernizare a sitului în vederea creşterii producţiei, potrivit unui memorandum intern consultat de Reuters.

“Ultimii doi ani au fost un coşmar absolut de întreruperi ale lanţului de aprovizionare, un lucru după altul, şi încă nu am ieşit din el”, a mai clarat Musk.

Preocuparea covârşitoare a Tesla, a spus el, este “cum menţinem fabricile în funcţiune astfel încât să putem plăti oamenii şi să nu dăm faliment?”. 

La începutul acestui an, Tesla a început producţia la fabricile din Berlin şi Texas, ambele fiind esenţiale pentru ambiţiile de creştere ale celui mai important producător de automobile electrice.

Musk a declarat că se aşteaptă ca Tesla să înceapă producţia camionetelor sale electrice Cybertruck, care a fost amânată, la mijlocul anului 2023.

Musk a declarat la începutul acestei luni că are o “senzaţie super proastă” în legătură cu economia şi că firma trebuie să reducă personalul cu aproximativ 10% şi să “întrerupă toate angajările la nivel mondial”.

La începutul acestei săptămâni, el a spus că o reducere de 10% a personalului salariat la Tesla va avea loc pe parcursul a trei luni.

Elon Musk a încercat ulterior să clarifice câți angajați Tesla își vor pierde locurile de muncă, în urma lansării unui proces de către foști angajați care susțin că producătorul auto a încălcat legile muncii din SUA. CEO-ul Tesla spune că grupul își va reduce forța de muncă salariată cu 10% în următoarele trei luni, în timp ce va crește numărul de angajați pe oră, transmite CNBC. Disponibilizările vor afecta aproximativ 3,5% din forța de muncă totală a Tesla.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: