EXCLUSIV Varta caută 100 de hectare de teren în zona Arad, pentru construcția unei fabrici de acumulatori

Varta baterii Sursa foto: Twitter / Varta

Gigantul german Varta, unul dintre cei mai mari producători mondiali de baterii pentru automobile, industriale și de consum, vizează România ca amplasament pentru o unitate de producție de baterii, o investiție ce se va ridica la 1 miliard de euro. Țara noastră ar putea finanța cu fonduri europene anumite componente ale investiției. Sursele Economedia.ro au indicat faptul că Varta ar urmări Aradul ca destinație pentru o fabrică nouă și caută teren de cel puțin un milion mp.

Anunțul inițial a fost făcut pe Facebook, de Roxana Mînzatu, secretar de stat în Ministerul Investițiilor si Proiectelor Europene MIPE, dar ulterior a fost șters.

„Am primit azi delegația grupului Varta. Compania vizează România ca locație pentru o investiție strategică de 1 miliard de euro într-o nouă unitate de producție baterii pentru mașini electrice. Am setat cadrul opțiunilor potențiale pentru finanțarea din fonduri europene pentru anumite componente ale investiției. Unitatea se va baza pe tehnologii înalte și pe forța de muncă bine pregatită și competitivă. Echipa Ministerului Investitiilor si Proiectelor Europene va oferi taskforce-ului coordonat de Ministerul Economiei tot suportul posibil care să faciliteze decizia investitorului de a opta pentru România”, a scris Roxana Mînzatu.

Conform surselor Economedia, Varta caută peste 100 de hectare de teren și s-ar fi oprit momentan la Arad, care are și avantajul că se află aproape de granița de vest a României. Demersul germanilor e încă în stadiu incipient, nici măcar nu e 100% sigur că România va beneficia de această investiție.

Se pare că Varta vrea să facă o fabrică destinată producției de acumulatori pentru consum, pe terenul de peste 100 de hectare pe care îl caută.

Dar intervalul de timp în care ar putea apărea fabrica e necunoscut, iar potrivit sursei Economedia, România a mai avut astfel de șanse, dar degeaba.

Varta Micro­battery deţine deja pe plan local o fabrică de baterii la Braşov. Compania a raportat în 2020 afaceri de 407 milioane de lei și un profit net de 19,25 milioane de lei, având un număr mediu de 447 de salariați. Compania a primit în 2019 un ajutor de stat de 25,3 milioane de lei pentru o investiţie de 50 de milioane de lei în extinderea producţiei pentru acumulatori şi baterii pentru aparate auditive.

Varta a anunțat la începutul anului 2021 că va lansa producția de baterii pentru mașini electrice. Până în prezent, compania germană a produs în principal baterii pentru electronice de uz casnic, dar este implicată de ceva timp în cercetarea pentru baterii pentru mașini electrice, scrie electrive.com.

Varta este deja cunoscut de mulți jucători din industria electromobilității – fie că este vorba despre dezvoltarea producției digitalizate la scară largă de celule de baterii de format mare alături de Fraunhofer IPA și ZSW sau, mai recent, pentru crearea de noi separatoare de baterii din sticlă împreună cu Universitatea din Bayreuth și Tesla.

În 2020, dezvoltatorul de parcuri industriale VGP, controlat de familiile Van Geet cu 33,81% dintre acțiuni și Van Maldeeren cu 24,67%, restul fiind acțiuni publice, a anunțat că va dezvolta un proiect industrial și logistic de circa 200.000 mp la Arad, pe un teren de 39 de hectare pe care l-a cumpărat în zonă.

Filiala română a grupului VGP, o companie cu o prezentă în România din 2007, deține în prezent parcuri active în Timișoara și Sibiu, precum și o importantă rezervă de teren în Brașov, București și acum Arad.

Grupul VGP are un număr de 72 de parcuri industriale situate în douăsprezece țări europene și este pe o cale de extindere pe toate piețele sale.

Ultima tranzacție cu terenuri în care a fost implicat VGP a fost în vara anului 2018, când a cumpărat 23 de hectare în spatele centrului comercial Hornbach Brașov, aproape de centura orașului și lângă producătorul de componente auto Autoliv, într-o tranzacție evaluată la circa 5 milioane de euro. La sfârșitul anului trecut, VGP deținea pe piața româneascăo suprafaţă de teren de circa 87 de hectare, potrivit celui mai recent raport financiar al companiei.

Sursa foto: Twitter / Varta

Comentarii

  1. Se spune cā litiul va fi extras din subsolul nostru. Or sā plateasca și litiul extras ? Și efectele poluārii ? Fabrica construitā in România, muncitorii noștri, zācāmântul nostru. Bateriile vor fi ale lor ? Va fi cotā parte 50/50 ? Sau noi vom fi fericiți doar pentru cā 200-300 de oameni vor munci pe salariul minim in fabrica aia ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *