Restructurarea fabricii Volkswagen din Wolfsburg începând cu 2027 pentru a face loc producției exclusiv de vehicule electrice ar putea duce la o săptămână de lucru temporară de patru zile la fabrică, a declarat marți șefa consiliului de muncă, Daniela Cavallo, în fața angajaților, transmite Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cavallo, o figură centrală în negocierile cu conducerea de anul trecut privind reducerea costurilor, a declarat că sindicatele au convenit asupra utilizării minime a capacității pentru perioada de tranziție, dar a îndemnat angajații să lucreze ture suplimentare în perioada premergătoare pentru a compensa probabilitatea reducerii orelor de lucru în anii următori.

„Trebuie să luăm măsuri acum, pentru a le putea aplica mai târziu… Din 2027, o săptămână temporară de patru zile nu este un scenariu nerezonabil”, a declarat Cavallo.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Acordul încheiat de Volkswagen cu sindicatele în decembrie anul trecut pentru reducerea costurilor în Germania includea mutarea producției motorului cu combustie Golf de la Wolfsburg la Mexic începând din 2027, ceea ce a stârnit îngrijorarea unor angajați de la sediul central al producătorului auto cu privire la viitorul fabricii.

Cavallo a încercat să-i asigure marți pe angajați că viitorul fabricii este în siguranță, datorită planurilor de a produce modelul electric Golf, precum și un succesor al SUV-ului compact T-Roc, până la sfârșitul deceniului, subliniind scăderea constantă a cererii pentru versiunea cu motor cu combustie a iconicului model VW.

Producția globală de Golf, concentrată în mare parte în Wolfsburg, a scăzut de la peste un milion în 2015 la puțin peste 300.000 în 2024, arată un grafic întocmit de comitetul de întreprindere și consultat de Reuters, cu o prognoză de doar 250.000 de mașini pentru acest an.

„Tendința este una de declin de neoprit… Golf trebuie să plece în Mexic! Mai devreme sau mai târziu. Altfel, fabrica noastră se va regăsi în cele din urmă la coada statisticilor pe care tocmai le-am arătat”, a declarat Cavallo, potrivit comentariilor publicate pe intranetul companiei și consultate de Reuters.