Facturile la energie electrică și gaze naturale și produsele alimentare, în topul scumpirilor din 2022

Redacția ian. 27, 2022 0 comentarii
bani lei bancnote Sursa foto Economedia Ilona Andrei (2)

Topul scumpirilor este dominat de carburanți, factura la energie electrică/gaze naturale și produse alimentare (82%). Majorări pe care respondenții le-au mai consemnat au fost în cazul produselor pentru construcția casei/amenajări (79%), călătorii / vacanțe (74%), medicamente/suplimente (72%) și costuri pentru servicii precum telefonie, internet, asigurări (69%), potrivit datelor Reveal Marketing Research.

La polul opus, produsele de igienă corporală, articolele de îmbrăcăminte și accesoriile sunt indicate de cea mai mică parte dintre respondenți ca fiind mai scumpe comparativ cu anul trecut. Pe categorii de gen, conform datelor centralizate, femeile declară în cea mai mare măsură că produsele care s-au scumpit comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut sunt produsele alimentare (86%), în vreme ce bărbații consideră în proporție de 80% că s-au scumpit carburanții.

Peste jumătate dintre persoanele intervievate în cadrul acestui studiu, sunt de părere că în acest an prețurile vor crește în cea mai mare măsură la factura de energie electrică/gaze naturale (79%), urmată de produse alimentare (74%) și costurile la carburanți (74%). În ceea ce privește previziunile despre scumpirea serviciilor, respondenții sunt de părere că serviciile de energie electrică (85%), gazele naturale (83%) și apa curentă (67%) se vor scumpi în decursul acestui an.

În orice criză economică, indiferent de ce anume e generată, consumul se contractă, iar oamenii se uită mai atent la preţ şi la modul în care îşi cheltuie banii. Așadar, ca urmare a creşterilor continue de preţuri la aproape toate categoriile de produse, românii declară că au renunțat să mai achiziționeze ceasuri, bijuterii, accesorii (43%), autoturisme / moto (34%), dar și la ieșiri în oraș (baruri, pub-uri, restaurante).

Studiul s-a desfăşurat online în perioada 21-25 ianuarie 2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.007 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *