Facturile la energie electrică și gaze naturale și produsele alimentare, în topul scumpirilor din 2022

bani lei bancnote Sursa foto Economedia Ilona Andrei (2)

Topul scumpirilor este dominat de carburanți, factura la energie electrică/gaze naturale și produse alimentare (82%). Majorări pe care respondenții le-au mai consemnat au fost în cazul produselor pentru construcția casei/amenajări (79%), călătorii / vacanțe (74%), medicamente/suplimente (72%) și costuri pentru servicii precum telefonie, internet, asigurări (69%), potrivit datelor Reveal Marketing Research.

La polul opus, produsele de igienă corporală, articolele de îmbrăcăminte și accesoriile sunt indicate de cea mai mică parte dintre respondenți ca fiind mai scumpe comparativ cu anul trecut. Pe categorii de gen, conform datelor centralizate, femeile declară în cea mai mare măsură că produsele care s-au scumpit comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut sunt produsele alimentare (86%), în vreme ce bărbații consideră în proporție de 80% că s-au scumpit carburanții.

Peste jumătate dintre persoanele intervievate în cadrul acestui studiu, sunt de părere că în acest an prețurile vor crește în cea mai mare măsură la factura de energie electrică/gaze naturale (79%), urmată de produse alimentare (74%) și costurile la carburanți (74%). În ceea ce privește previziunile despre scumpirea serviciilor, respondenții sunt de părere că serviciile de energie electrică (85%), gazele naturale (83%) și apa curentă (67%) se vor scumpi în decursul acestui an.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În orice criză economică, indiferent de ce anume e generată, consumul se contractă, iar oamenii se uită mai atent la preţ şi la modul în care îşi cheltuie banii. Așadar, ca urmare a creşterilor continue de preţuri la aproape toate categoriile de produse, românii declară că au renunțat să mai achiziționeze ceasuri, bijuterii, accesorii (43%), autoturisme / moto (34%), dar și la ieșiri în oraș (baruri, pub-uri, restaurante).

Studiul s-a desfăşurat online în perioada 21-25 ianuarie 2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.007 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.