Ferrari amenință că îi va pune pe “lista neagră” pe șoferii care merg prea departe cu personalizarea mașinilor lor / Constructorul auto italian spune că schemele de culori stridente dăunează mărcii

Ferrari roz Sursa foto: pexels.com

Ferrari are în vedere introducerea pe “lista neagră” a șoferilor care merg prea departe în personalizarea mașinilor lor după cumpărare, deoarece producătorul de automobile de lux încearcă să găsească un echilibru între protejarea exclusivității sale și deservirea unei piețe profitabile de personalizare, scrie Fortune.

Constructorul auto italian nu prea mai vrea să audă de solicitările de personalizare din ce în ce mai stridente ale șoferilor săi, iar CEO-ul său dorește să ia măsuri pentru a restrânge domeniul de aplicare al propriei sale oferte de culori.

Benedetto Vigna, CEO-ul Ferrari, a avertizat cu privire la perspectiva unui număr tot mai mare de Ferrari-uri „ciudate” dezlănțuite pe șosele, care devalorizează marca.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

„Ne-am gândit intern poate să predefinim combinațiile de culori. Trebuie să fim atenți pentru că trebuie să apărăm valorile și identitatea mărcii. Nu vom face o mașină ciudată, cu siguranță”, a declarat Vigna pentru Telegraph.

Ferrari a încasat aproximativ 1,3 miliarde de euro din personalizare anul trecut, reprezentând aproximativ o cincime din veniturile totale. Cu toate acestea, constructorul auto ar prefera ca personalizările să fie făcute în condițiile sale și s-a străduit să convingă unii clienți.

„Există unele locuri în lume în care le place să aibă un meniu prestabilit. Există alte locuri unde doresc à la carte și să fie liberi să selecteze ceea ce doresc”, a spus Vigna.

În cadrul apelului de marți privind rezultatele Ferrari, Vigna a declarat că finisajele din carbon sunt, de asemenea, o personalizare din ce în ce mai atrăgătoare.

Iar producătorul nu are de gând să înceteze să supravegheze stilul Ferrari odată ce acestea au ieșit din lot. În plus față de protejarea mărcii, Vigna a declarat că dorește să păstreze valoarea modelelor Ferrari second-hand, care sunt adesea schimbate de proprietari pentru modele noi.

The Telegraph scrie că acest lucru ar putea include interzicerea clienților să mai comande mașini de la companie dacă merg prea departe cu personalizările lor după cumpărare.

„Există unele combinații care nu sunt apreciate sau iubite de al doilea potențial cumpărător”, a declarat Vigna.

Mai mult de 90% dintre Ferrari-urile fabricate vreodată sunt încă pe șosea, potrivit directorului Ferrari pre-owned Andrea Scioletti, astfel încât orice personalizare care nu este în conformitate cu viziunea constructorului auto este probabil să lase urme pe termen lung.

Programul Ferrari Approved implică o inspecție detaliată și renovarea Ferrari-urilor second-hand înainte ca acestea să fie vândute unui nou cumpărător, inclusiv pregătiri prealabile la exterior și interior.

Reticența Ferrari de a oferi clienților libertate pentru a-și modifica mașinile după cum doresc ridică o dilemă pentru un sector al luxului care a fost pe o campanie de investiții pentru a-și îmbunătăți capacitățile de personalizare.

Bentley a înregistrat venituri de aproape 3 miliarde de euro, menționând „niveluri de personalizare pe care nu le-am mai văzut până acum”, deoarece clienții au cheltuit sute de mii de dolari fiecare pentru a-și modifica mașinile.

Producătorii de automobile de lux s-au angajat să își dubleze capacitatea de a satisface preferințele ciudate și costisitoare ale cumpărătorilor lor super-bogați, aducând mai mult din aceste cheltuieli somptuoase în interiorul companiei și departe de terți.

Jaguar Land Rover a anunțat în ianuarie o investiție de 65 de milioane de lire sterline (81 de milioane de dolari) la două dintre locațiile sale pentru a-și extinde capacitatea de vopsire, ceea ce le va permite șoferilor să își vopsească mașina în aceeași culoare cu avionul sau iahtul lor privat.

În aceeași lună, Rolls-Royce a anunțat o investiție de 300 de milioane de lire sterline (376 de milioane de dolari) în fabrica sa din Goodwood, Marea Britanie, axată pe modele personalizate, permițând clienților săi din întreaga lume să „creeze un automobil complet original”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.