Radu Savopol, fondatorul lanțului românesc de cafenele 5 to go, anunță că vrea să reînvie conceptul Lacto Bar din vremea comunismului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Lacto Bar a fost un brand comunist apărut în anii ’60 în România și a dominat vreme de câteva decenii marile orașe ale țării. Principalele produse, așa cum o spune și numele, erau cele bazate pe lactate: lapte, lapte bătut, iaurt sau chefir. Totodată, aici mai puteau fi servite preparate pentru mic dejun sau „brunch”, precum omletă, ouă ochiuri, crenvurști cu muștar, iaurt, sana/chefir/lapte bătut, mămăligă cu brânză și smântână și orez sau griș cu lapte. Totodată, mai existau și produse de patiserie, precum cornuri. Mai existau și alte feluri de mâncare, precum salată boeuf sau cartofi franțuzești. Conceptul funcționa precum o autoservire, produsele fiind servite la „varice”, pe mese înalte, fără scaune. Brandul Lacto Bar a dispărut însă după 1989.

Au mai existat de-a lungul timpului câteva tentative de a redeschide afaceri de „lactobar”, însă acestea nu aveau prea multe în comun cu adevăratul concept sau nu au funcționat.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Radu Savopol vrea acum să relanseze acest concept ca un spinoff al 5 to go. Savopol a cesionat brandul Lacto Bar de la Raul Ciurtin, dezvoltatorul brandului Albalact, vândut către Lactalis.

LactoBar 5 to go
Sursa foto: LinkedIn / Radu Savopol

„Brandul avea notorietate mare înainte de ’89, era un brand pe care părinții noștri îl accesau destul de des, era un brand mai cool pentru acea perioadă! Ideea este că mă gândeam de mult la câteva locații care să aibă focus pe lactate și produse derivate, așa că am făcut research și am văzut că brandul îi aparține lui Raul Ciurtin (cel care a dezvoltat brandul Albalact și l-a vândut către Lactalis)! Eu am rămas total surprins când l-am sunat pe Raul și i-am spus intenția mea cu Lacto Bar by 5 to go. Rar am întâlnit în România astfel de oameni de business care să fie atât de deschiși și de amabili! Nu am să uit niciodată cele câteva discuții cu el și am să îl dau exemplu de fiecare dată, un exemplu de normalitate! Îi mulțumesc pentru cesiunea brandului fără nicio pretenție și i-am promis că voi încerca să îl relansez așa cum trebuie! Povestea Lacto Bar este lungă și, dacă dai un search, ai să găsești multe poze și povestea celui de pe Magheru!”, a scris fondatorul 5 to go pe LinkedIn.

Radu Savopol pregătește așadar câteva locații Lacto Bar by 5 to go, împreună cu parteneri din zona de lactate și din food service.