Drumul expres Craiova-Pitești nu va putea fi folosit integral anul viitor, deși acesta ar fost termenul din proiect, atenționează Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR în Ministerul Transporturilor.
„În 2024 ar trebui să circulăm integral pe drumul expres Craiova – Pitești. Nu se va întâmpla acest lucru.
Sorin Grindeanu blochează de aproape 2 ani ultimul tronson dinspre Pitești. Nu a fost în stare să revizuiască acordul de mediu, să dea toate autorizațiile de construire, să rezolve relocările de utilități sau suprafețele împădurite”, susține Horațiu Cosma.
„Proiectul e la 20-25% în teren, după 2 ani din trei din proiect. Sunt utilități nerelocare, zone de pădure nerezolvate, e un blocaj total. Anul viitor ar trebui să circulăm pe tot drumul, de la Craiova până la Pitești, pe toți cei 120 km”, a spus Cosma, care menționează că acest lucru nu este fezabil.
Conform informațiilor din urmă cu aproximativ o săptămână,
UMB va termina lucrările pe lotul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești până la sfârșitul anului, dar nu va putea circula pe toți cei 32 de kilometri între Slatina și Colonești, ci va fi o descărcare provizorie în DN 65 Slatina – Pitești, după cum a anunțat, după o verificare pe șantier, șeful CNAIR Cristian Pistol.
Lotul 3 Slatina – Colonești este la peste 70% execuție, iar descărcarea provizorie este necesară pentru că lotul 4 Colonești – A1 (Oarja) este la 25% (tot UMB constructor). Pe de altă parte, licitația CNAIR pentru Studiul de Fezabilitate al descărcării Colonești este în continuare suspedată.
Vezi detalii AICI.
Pe de altă parte, vicepreședintele PSD Olguța Vasilescu, a susținut că blocajul apărut în construirea drumului expres ține de faptul că fermierii ar fi solicitat amânarea exproprierilor terenurilor pentru a-și recolta culturile de rapiță, orz și grâu, pentru care au primit subvenții APIA, conform Mediafax.