FOTO Corespondență din Paris – Dacia lansează noul Dacia Spring, care este în continuare produs în China, design-ul mașinii fiind realizat în Europa. Ce schimbări aduce

Dacia Spring 2024 Sursa foto: Economedia

Dacia lansează noul Dacia Spring care este produs tot în China, dar designul este realizat în Europa. Reprezentanții companiei nu au dorit să facă public prețul noului Spring, spunând că va rămâne în continuare cel mai accesibil automobil electric de pe piață. Corespondență din Paris, unde Economedia a călătorit, pentru a descoperi noul design.

Comenzile pentru noul Spring se vor deschide în primăvara anului 2024, iar lansarea pe piață este programată pentru vara anului 2024.

Lansat pentru prima dată în 2021, Spring a avut parte în ultimii ani de mai multe schimbări, atât în 2022 cât și 2023, când a beneficiat de un motor mai puternic, de 65 CP.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Acum, printre schimbările noului Spring se găsesc îmbunătățiri estetice, atât la interior cât și la exterior, dar și unele modificări tehnice. Potrivit companiei, noul Spring adoptă noile elemente de design inaugurate de cea de-a treia generație a modelului Duster, despre care Economedia a scris aici în luna noiembrie.

Dacia
Sursa foto: Economedia

În ceea ce privește design-ul, potrivit reprezentanților Dacia, interiorul mașinii a fost complet refăcut, pavilionul fiind singura componentă a caroseriei păstrată de la generația anterioară. Elementele din crom au fost eliminate, așa cum este cazul pentru toate modelele Dacia. Barele de pavilion au fost, de asemenea, eliminate, ceea ce a dus la scăderea greutății vehiculului și la ameliorarea profilului aerodinamic al caroseriei.

Planșa de bord este complet nouă, integrând o nouă gamă de ecrane digitale. Noul Model dispune de un tablou de bord digital de 7”, color, care poate fi personalizat, disponibil pe toate nivelele de echipare, și de un ecran central de 10” pentru versiunile superioare.

Dacia

O altă îmbunătățire este sistemul Media Control. Disponibil ca dotare în standard pe versiunile Essential și Expression, Media Control este un sistem multimedia complet, cu comenzi pe volan, cu afișaj al informațiilor media și al apelurilor telefonice pe tabloul de bord. Sistemul dispune de 2 difuzoare, conexiune Bluetooth, un port USB. De asemenea, potrivit lui Mihai Tănase, sales performance & launching la Dacia, clienții vor avea acces și la 8 ani de navigație online, cu posibilitatea de prelungire.

Dacia Spring 2024 va avea un spațiu de depozitare mai mare, având un volum total de 308 litri, cu 6% mai mare comparativ cu modelul anterior, respectiv 1.004 litri cu scaunele din spate rabatate. Spațiul suplimentar de depozitare (torpedoul dublu, spațiile de depozitare de la baza ușilor, etc.) va avea un volum total de aproape 33 de litri. De asemenea, mașina va dispune și de un spațiu de depozitare cu un volum de 35 de litri, amplasat sub capotă.

Dacia

În ceea ce privește încărcarea, noul Spring mai dispune de încărcătorul V2L bidirecțional. Astfel mașina poate fi folosită ca sursă de energie pentru alimentarea dispozitivelor electrice, așa cum ar fi, de exemplu, un aparat de cafea. Reprezentanții Dacia ne-au prezentat cum funcționează această funcție. Un adaptor specific care se conectează la conectorul de încărcare al automobilului, situat sub grila față, acționează ca o priză tradițională de 220V/16A. Potrivit reprezentanților Dacia, cu bateria plină se pot realiza în jur de 2.200 de cafele.

Dacia

Totuși nu există schimbări în ceea ce privește bateria. Dacia Spring 2024 va avea o baterie compactă de 26,8 kWh, la fel ca modelul din 2023, dispunând de o autonomie de peste 220 km pentru toate versiunile. Conform datelor colectate prin intermediul sistemelor conectate la bordul vehiculului, autonomia este mai mult decât suficientă pentru șoferii cu trasee cotidiene de 37 km pe zi.

Pentru ca mașina să se încarce mai rapid, Dacia Spring este echipată standard cu un încărcător de curent alternativ de 7 kW care permite încărcarea bateriei la o priză casnică de la 20% la 100% în mai puțin de 11 ore sau în doar 4 ore cu ajutorul unui wall box de 7 kW. Este disponibil și un încărcător de curent continuu de 30 kW, care asigură încărcarea rapidă de la 20% la 80% în doar 45 de minute.

Noul Spring este disponibil într-o gamă de șase nuanțe, inclusiv noul Beige Safari și Brick Red. Dacia Spring va fi disponibilă în trei versiuni: 

– Spring Essential: tablou de bord digital de 7″, volan cu 3 brațe reglabil pe înălțime, servodirecție, sistemul multimedia Media Control cu port USB, limitator de viteză, funcția cruise control, comandă radio pe volan, închidere centralizată cu telecomandă, geamuri față electrice, asistență la parcarea cu spatele, priză 12V.

– Spring Expression: idem Essential + climatizare manuală, jante de 15″, motor de 65 CP.

– Spring Extreme: idem Expression + elemente decorative interioare și exterioare de culoare Copper Brown, oglinzi retrovizoare și geamuri electrice pentru ușile din spate, sistemul multimedia Media Nav Live (*) cu ecran central de 10″, două porturi USB  și conectivitate wireless Apple CarPlayTM și Android AutoTM, încărcător bi-direcțional.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: