Dacia lansează nouă generație Duster, care va fi produsă în România, la Uzina Dacia de la Mioveni. Prețul noului Duster va începe de la 20.000 euro, au anunțat reprezentanții companiei, în cadrul unei întâlniri cu presa, la Lisabona. Economedia a participat la întâlnirea din Portugalia pentru prezentarea noului Duster. Noua generație Dacia Duster va avea inclusiv și un model hibrid, care va fi produs tot la noi în țară. Corespondență din Lisabona, unde Economedia a călătorit, pentru a descoperi noua generație Duster.
Într-o discuție cu mai mulți jurnaliști, Mihai Bordeanu, șeful mărcii Dacia în România, a fost întrebat dacă Dacia are în plan să producă noul model și în Maroc. Acesta a precizat că Dacia Duster se fi produsă în România, iar compania nu a luat momentan în considerarea mutarea producției în Maroc, o piață tot mai atractivă pentru companiile auto. Renault, proprietarul mărcii Dacia, a făcut recent primii pași pentru a trece la producția de automobile electrice în Maroc.
Reprezentanții companiei nu au vrut să menționeze care va fi prețul modelului hibrid, spunând că vor anunța ulterior. De asemenea, aceștia nu au vrut să transmită nici când va începe efectiv producția Dacia Duster în România, Mihai Bordeanu spunând la începutul lunii că noua generație va fi lansată în producție la Mioveni „peste câteva săptămâni”.
Întrebat câte mașini Dacia Duster vor fi produse la Uzina de la Mioveni anul viitor, șeful mărcii Dacia în România a spus „cât mai multe”, precizând că este cam devreme pentru a estima un număr exact. Dacia Duster a fost produs în peste 2,2 milioane de exemplare, de când a fost lansat în urmă cu 13 ani. Potrivit companiei, anul trecut, Duster a fost cel mai vândut SUV din Europa către clienții persoane fizice.
Cum arată noul Duster și cum este diferit față de generația anterioară
Reprezentanții companiei spun că noua generație a Dacia Duster nu își schimbă aspectul robust și stilul outdoor, păstrându-și în mare parte calitățile care au făcut modelul popular. Însă există și ceva îmbunătățiri, inclusiv în ceea ce privește design-ul mașinii.
„Noul Duster dispune de un ansamblu de elemente de protecție care înconjoară întreaga parte inferioară a caroseriei, de la bara frontală, continuând cu pasajele roților, cu protecțiile laterale și terminând cu bara din spate. Noua tehnologie folosită se numește Starkle®, care a fost și pe concept-car-ul Manifesto, și care conține până la 20 % material provenit din reciclare. Compoziția sa îi dă un aspect închis la culoare, cu striații albe, pe care Dacia a dorit să îl lase vizibil, evitând aplicarea unei vopsele”, spun reprezentanții companiei.
Compania transmite că noul Duster beneficiază de platforma CMF-B, inaugurată pe noile modele Sandero și Logan, adoptată ulterior de Jogger. Dezvăluit publicului la Salonul Internațional Auto de la Geneva 2019, noul Renault Clio este primul vehicul proiectat pe baza platformei CMF-B, cea mai recentă platformă modulară a Alianței. Platforma a fost concepută pentru a fi utilizată pentru o gamă largă de modele, pentru a reduce costurile de producție și pentru a crește eficiența vehiculelor.
„Utilizarea platformei CMF-B pe noul Duster asigură un volum interior superior celui al precedentei generații, atât pentru pasageri cât și pentru bagaje, fără creșterea lungimii totale. Concepția avansată a platformei îi permite totodată noului Duster să asigure un confort de conducereși o diminuare a zgomotului și vibrațiilor produse în timpul deplasării. Platforma CMF-B înscrie noul Duster pe drumul electrificării, propunând motorizări care utilizează tehnologiile mild hybrid și full hybrid”, transmite compania.
Reprezentanții Dacia spun că noul Duster dispune de o transmisie 4×4 Terrain Control cu 5 moduri de conducere:
– AUTO : transmisia repartizează automat puterea între puntea față și cea spate în funcție de aderență și de viteză.
– SNOW : optimizează traiectoriile pe roțile care alunecă datorită unor reglaje specifice ale sistemelor ESC și anti-patinaj.
– MUD/SAND : pentru rularea pe suprafețe noroioase sau nisipoase.
– OFF-ROAD : oferă cele mai bune capacități de trecere în off-road sau pe drumuri dificile. Este apropiat ca performanță de modul 4×4 Lock al actualei generații a modelului Duster, dar merge mai departe, distribuind automat și într-o manieră optimă cuplul între puntea față și cea spate în funcție de condițiile de aderență și de viteza vehiculului.
– ECO : permite optimizarea consumului de carburant acționând asupra sistemului de aer condiționat și a performanțelor vehiculului. Optimizează distribuția cuplului între puntea față și cea spate pentru a limita consumul de carburant, adaptându-se la condițiile de aderență ale drumului.
De asemenea, compania a mai realizat îmbunătățiri și în ceea ce privește aspectul interior, având un nou sistem multimedia cu un ecran central de 10,1, potrivit reprezentanților companiei. Disponibil în serie începând cu nivelul de echipare Expression, acest ecran este disponibil cu două oferte multimedia: Media Display și Media Nav Live:
– Sistemul Media Display, disponibil în serie pe noul Duster Expression și Extreme, oferă un dispozitiv audio cu 4 difuzoare precum și conectivitate wireless Apple CarPlayTM și Android Auto TM.
– Sistemul Media Nav Live, în serie pe nivelul de echipare Journey și opțional pe Extreme, oferă în plus navigație conectată integrând informații în timp real despre condițiile de circulație și un sistem audio Arkamys 3D Sound System cu 6 difuzoare.
„Noul Duster inaugurează un tablou de bord digital de 7, color, care poate fi personalizat, și care permite afișarea informațiilor pe care șoferul le consideră cele mai utile”, transmite compania.
Dacia Duster hibrid va avea același motor ca Jogger Hybrid 140
Adoptată deja de Dacia la începutul anului 2023 pe modelul Jogger, motorizarea HYBRID 140 va fi disponibilă și pe noul Duster. Este alcătuită dintr-un motor cu 4 cilindri de 1,6l pe benzină, de 94 CP, din două motoare electrice (un motor de 49 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată electrificată.
„Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic și alte 2 alocate motorului electric. Această tehnologie combinată este posibilă ca urmare a absenței ambreiajului. Frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea ridicată de recuperare a energiei de care dispune bateria de 1,2 kWh (230V) și cu randamentul cutiei automate, permit ca până la 80 % din timpul de rulare în oraș să se realizeze în mod electric, asigurând totodată o economie de carburant de până la 20 % în ciclu mixt și până la 40 % în ciclu urban. Demarajul se realizează sistematic în mod 100 % electric”, transmite compania.
– Duster TCe 130. Această motorizare este disponibilă în premieră în gama Dacia, oferind clienților un prim nivel de electrificare. Ea combină un motor pe benzină de nouă generație, cu 3 cilindri, de 1,2 litri, turbo, bazat pe ciclul Miller (randament optimizat și pierderi mai reduse prin pompare) cu un sistem mild hybrid de 48V. Acesta din urmă susține motorul termic în fazele de demaraj și accelerație, permițând diminuarea consumului mediu și a emisiilor de CO2 cu circa 10 %*.
Caracteristicile sale dinamice (reprize, accelerații) sunt superioare celor ale actualului motor TCe 130, fiind mai reactiv și oferind mai multă suplețe în utilizare. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei de 0,9 kWh fără ca acest lucru să diminueze efectul resimțit de șofer. Motorizarea TCe 130 este disponibilă cu cutia de viteze manuală cu 6 trepte pentru versiunile 4X2 și 4X4.
– Duster ECO-G 100. Daciapropune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele. Noul Duster beneficiază de această tehnologie dovedită, instalată din fabrică. În mod GPL, noul Duster ECO-G 100 emite în medie cu 10% mai puțin CO2 decât o motorizare pe benzină echivalentă. Autonomia vehiculului ajunge la 1300 km datorită celor două rezervoare cu un volum cumulat de aproape 100 litri: 50 litri de benzină și 50 litri de GPL (instalat sub planșeul portbagajului). Trecerea de la un carburant la altul se face instantaneu cu ajutorul unui comutator perfect integrat în tabloul de bord.
Ce echipamente de serie va avea noul Duster: Essential, Expression, Extreme și Journey
Compania transmite că aproape 70% din clienții modelului Duster aleg nivelele de echipare superioare. Gama noului Duster este construită pe trei nivele: Essential, Expression, și un nivel superior cu două variante, complementare: Duster Extreme, destinat amatorilor de outdoor și Duster Journey. Dacia spune că aceste două versiuni vor fi propuse la prețuri echivalente.
- Duster Essential : bare de pavilion fixe, geamuri față electrice, închidere centralizată, climatizare manuală, aprindere automată a fazei de întâlnire, 6 airbag-uri, senzori pentru parcarea cu spatele
- Duster Expression : idem Essential + jante din aliaj de 17”, tablou de bord digital de 7”, ecran central digital de 10,1” cu sistem multimedia Media Display și Apple CarPlay TM /Android Auto TM wireless, cameră de marșarier, geamuri electrice pentru ușile din spate, senzor de ploaie pentru acționarea automată a ștergătorului de parbriz
- Duster Extreme : idem Essential + bare de pavilion modulare, proiectoare de ceață, tapițerie lavabilă din TEP micro-cloud, covorașe din cauciuc pentru toate locurile și pentru portbagaj, climatizare automată, card mâini libere, oglinzi retrovizoare exterioare cu acționare electrică
- Duster Journey : idem Essential + jante din aliaj de 18”, proiectoare de ceață, climatizare automată, card mâini libere, frână de parcare și oglinzi retrovizoare exterioare cu acționare electrică, încărcător wireless pentru smartphone, sistem multimedia Media Nav Live cu navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D Sound System cu 6 difuzoare.