Directorul Dacia: Peste câteva săptămâni se lansează producția noului Duster la Mioveni/La începutul anului 2025 intră în producție și Bigster

Dacia Mat Edition Sursa foto: Dacia

Noua generație Dacia Duster va fi lansată în producție la Mioveni ,,peste câteva săptămâni” a anunțat, marți, la București, directorul general Dacia România, Mihai Bordeanu. Duster este cel mai bine vândut SUV din ultimii 6 ani, potrivit lui Bordeanu :

,,Care sunt preocupările noastre ? Ei bine, suntem la câteva săptămâni să avem acordul de fabricație, practic să începem, să demarăm producția Duster, noua generație la Mioveni. Și ăsta e un lucru extraordinar. Vorbim de cel mai bine vândut SUV din Europa în retail, în ultimii 6 ani. Este un motiv de mândrie pentru toată lumea de pe platforma de la Mioveni, de la Centrul de Tehnologie de la Titu, de la Centrul de Excelență de Design din București.” -Mihai Bordeanu.

Șeful Dacia România și director brand pentru Europa de sud-est, a mai transmis că la începutul anului 2025 este programată lansarea Bigster : ,,Și nu ne oprim aici pentru că în 2025, la început de an vom lansa Bigster, o mașină de segment C, mai mare decât Duster. Evident, ca să putem să-l fabricăm în 2025 trebuie să lucrăm anul viitor și asta e o mare provocare. Modelul a ajuns deja la Centrul de Design și mai departe la Centrul Tehnic de la Titu” a explicat Bordeanu.

Pe primele nouă luni din 2023, productia de autoturisme in Romania a atins volumul de 375.860 unitati (234.530 DACIA + 141.330 FORD OTOSAN) o scadere de -1.8% fata de perioada similara din 2022. Luna trecută, la Craiova, Ford Otosan a lansat producția noului model Transit Courier (detalii aici). La Mioveni, Dacia produce zilnic aproape 1400 de mașini (Reportajul Economedia aici)

Sursa foto: Dacia

Comentarii

  1. Pe când vom avea și noi românii dreptul să configurăm o mașină cu un motor mai de Doamne-ajută? Că ne-am saturat să vedem că producem doar niste carcase sub care se ascund motoare de ascuțitoare pe caroserii care ar trebui să aibă motoare de cel puțin 1800-2000 cm3. Echiparea de acum de 1.0 litri este cea mai mare bătaie de joc cu care a fost echipată o mașină românească de la începuturile ei și până acum! Până și vechea Dacie 1300 avea un motor mai echilibrat decât ce există acum! Firmele care se respectă produc mașini cu motoare care să se potrivească cu volumul acestora! S-a ajuns să se pună “pușcăria” aia de motor (iertată să îmi fie comparația) până și pe Duster! Mare porcărie! Nu vă este rușine domnule director să vă prezentați cu o astfel de mașină lângă altele de același calibru dar cu motoare pe măsură atunci când participați la târguri internaționale? Sau nici nu aduceți aminte de motoarele astea de râs și de bătaie de joc? Dacă doriți să aveți vânzări mai mari în România echipați mașinile cu motoare cum trebuie! SangYong au investit de mult în motoare, încă de la începuturi, cumpărând motoare de Mercedes și echipând mașinile pe măsura volumului lor! Și nu sunt mai scumpi cu mult peste produsele românești! Nu mai stați în genunchi să cereți voie francezilor sau cine știe cui ca să faceți o mașină cum trebuie! La Dacia Bigster o să puneți tot rahatul ăla de motor de 1000 cm3? Și ce îi faceți? Îl chinuiți cu biturbo? Cât o să ducă motoarele astea de râsul lumii? 200k-300k și vor pica! Ce va face clientul român? Se va orienta către o mașină puțin mai scumpă dar care să fie cum trebuie! Suntem în anul 2023! Cu motoarele de acum și plasticul din interior suntem la nivelul anilor 1980 când se făceau mașini cu mult plastic pentru că începuse febra plasticului! Treziți-vă domnule director și acoliții dumneavoastră și faceți ceva și pentru români! Nu mai spun că mașinile produse pentru România au un standard mult mai scăzut decât cel al autoturismelor pentru export iar prețurile de aici câteodată le depășesc pe cele de la export! RUȘINICĂ domnilor!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *