FOTO Cum avansează cele patru tuneluri forate pe traseul viitoarei căi ferate Braşov – Sighişoara, pe care trenurile vor putea circula cu 160 de km/h

subsecţiunea 2 Apaţa - Caţa a căii ferate Braşov - Sighişoara Sursa foto: Linked/ Aktor Romania

Compania Aktor forează două perechi de tuneluri pe subsecţiunea 2 Apaţa – Caţa a căii ferate Braşov – Sighişoara, folosind patru maşini de forat (TBM) care au intrat în colinele din jurul localităţii Racoş, două înspre Ormeniş şi celelalte două înspre Homorod, în cadrul proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Braşov-Simeria, a anunţat compania, transmite Agerpres.

Subsecţiunea 2 Apaţa-Caţa face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Braşov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunăre, pentru circulaţie cu viteza maximă de 160 km/h, tronson Braşov-Sighişoara.

Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Naţională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorţiul Aktor SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Sursa foto: LinkedIn/ Aktor Romania

Potrivit sursei citate, la finalul lunii ianuarie 2025, TBM 3 – Alexandra, care a început forajul la jumătatea lunii octombrie 2024, a forat deja 123 de metri şi a instalat 87 de inele din prefabricate de beton, care formează profilul rotund al tunelurilor.

TBM 4 – Konstantina a pornit forajul la mijlocul lunii decembrie 2024 şi a săpat la rândul său 201 metri în adâncul muntelui, instalând 104 de inele din prefabricate de beton. Ambele sunt intrate complet în munte.

Sursa foto : LinkedIn/ Aktor Romania

“Cele două TBM-uri vor fora o pereche de tuneluri cu lungimea de 5,1 km în direcţia localităţii Homorod. Aceasta este pereche nordică de tuneluri pe care Aktor le construieşte pe acest segment de cale ferată, şi care continuă perechea de tuneluri sudice Ormeniş, cu lungimea de 6,9 km, pe care TBM 1 Varvara şi TBM 2 Eleni au început să le foreze în primăvara anului trecut. În ciuda diverselor provocări neprevăzute din teren, cele două maşini de forat au intrat adânc în munte, în direcţia Apaţa. Eleni a pornit la începutul lunii martie 2024 şi este acum la o adâncime de 1,15 km, iar Varvara a pornit la finalul lunii mai 2024 şi a forat deja 0,76 km”, susţin reprezentanţii companiei.

Sursa foto: LinkedIn/ Aktor Romania

Peste 200 de subcontractori şi furnizori români de servicii, echipamente şi subansamble sunt implicaţi în modernizarea căii ferate pe subsecţiunea 2 a liniei Braşov – Sighişoara, contribuind cu tot ceea ce este necesar, de la materiale de construcţii esenţiale precum prefabricate din beton, structuri metalice, carcase de piloţi, agregate pentru terasamente şi soluţii de hidroizolaţie, la servicii specializate, inclusiv studii geotehnice, lucrări de semnalizare şi electrificare, încercări şi analize de laborator, precum şi proiectare şi monitorizare a mediului.

Sursa foto: LinkedIn/ Aktor Romania

Aktor România este cea mai mare subsidiară de construcţii a grupului şi este prezentă în ţară de peste 20 de ani. Compania a finalizat şase proiecte majore şi are încă şapte în derulare. Dintre acestea, reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria (tronsonul Coşlariu – Sighişoara – sub-tronsoanele: 1. Braşov-Apaţa şi 3. Caţa-Sighişoara şi sub-tronsoanele 2. Apaţa – Caţa) implică modernizarea unei părţi vitale a Coridorul IV paneuropean pentru călătorii cu trenul de mare viteză.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.