Scutul de forare „Sfânta Maria” a realizat primul segment de tunel între viitoarele stații de metrou Tokyo și Aeroport Băneasa, pe Secțiunea Sud a viitoarei Magistrale 6 de metrou 1 Mai – Otopeni, anunță ministrul Transporturilor Ciprian Șerban. Lucrările la acest segment de pe Linia 2 au început pe 9 aprilie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Utilajul gigant, cu lungime de 97 de metri, cântărește aproximativ 600 de tone, iar capul de foraj are un diametru de 6,60 metri.

Primul segment subteran realizat pe Linia 2 până la acest moment reprezintă un traseu de tunel de 902,04 metri excavați și 602 inele de tunel montate.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Acesta urmează să fie completat de cel trasat pe Linia 1, actualmente în curs de excavare, pe care este operațional TBM „Sfânta Ana”, care a săpat până în prezent peste 406 metri și a montat peste 265 de inele, pe direcția către Aeroport Băneasa.

„Lucrările de șantier pentru viitoarea Magistrală 6 de metrou se derulează conform planificării estimate și ne bucurăm să constatăm coincidența fericită între numele pe care îl poartă primul TBM care a început forajul de la stația Tokyo către stația Aeroport Băneasa și apropierea de sărbătoarea recentă dedicată Sfintei Maria. Orice proiect major se realizează cu eforturi financiare, umane și tehnice considerabile, dar și cu bună-credință și încredere în binele comun. Ne bucurăm să marcăm astăzi încă o etapă relevantă în concretizarea Magistralei 6 de metrou, un proiect major de infrastructură urbană care va îmbunătăți semnificativ transportul public și gradul de mobilitate a populației, prin extinderea rețelei de metrou. Metrorex S.A. continuă să construiască pentru oameni, pentru oraș și pentru țară, pentru un viitor sustenabil, implementând proiecte importante finanțare de la bugetul de stat, din fonduri europene și fonduri externe rambursabile JICA”, afirmă Mariana Miclăuș, Director General Metrorex.

Utilajele TBM „Sfânta Maria” și „Sfânta Ana” vor excava tunelurile subterane cu lungime de 6,6 km, pe care se vor construi cele șase stații și șase interstații ale aliniamentului Magistralei 6, Secțiunea SUD, 1 Mai – Tokyo, a precizat ministrul Ciprian Șerban.

Secretarul general al Ministerului Transporturilor, Mariana Ioniță, explica anterior că la tunel se va lucra non stop, în trei schimburi, iar personalul va fi de 100 de specialiști. „O să vedeți că s-au montat niște macarale care vor lansa capul TBM-ului în pământ. Pentru început, cu instalații provizorii, cu generatoare. În curând vom obține și avizul final de la Primăria Capitalei pentru racordarea completă la rețeaua electrică. Se va lucra cu aceste utilaje TBM 24 h din 24 h. în trei schimburi. Merg la 17 metri adâncime. Vor lucra 100 de oameni, tocmai pentru a finaliza cât mai repede, dar este o lucrare grea. Scutul va ieși acolo unde sunt restricții, la Grivița”, a explicat Mariana Ioniță, desemnată coordonator din partea Ministerului pentru proiectul M6, la B1 TV.

Întrebată dacă Magistrala M6 va fi inaugurată în trei ani, conform promisiunilor directorului general Metrorex Mariana Miclăuș, Ioniță, a avut rezerve spunând că urmează și contractul pentru șină, finisaje și instalații.

Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internaţional Otopeni. Pe un traseu de 14,2 kilometri, aceasta va cuprinde 12 staţii de metrou: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

Proiectul “Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni” este unul de utilitate publică, de interes naţional, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările şi completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea reţelei de transport trans european.

„Metroul de Otopeni”, în cărți pentru 2028

În decembrie 2024, Economedia scria că Metrorex va semna cu SOMET contractul de 1,6 miliarde lei pentru șină, instalații și automatizare pe Magistrala M6 Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni. Oferta Asocierii SOMET (Leader) – Theda Mar – UTI – TIAB – Salcef a fost declarată conformă, marți, 17 decembrie 2024, conform datelor publice pe care le-a verificat Economedia.

Contractul pentru șină și instalații a fost relansat în licitație în iulie 2024, iar Asocierea condusă de constructorul SOMET (România) a depus singura ofertă. Somet a lucrat pe M4, la contractul pentru prelungirea M2 Pipera – Berceni cu stația nouă Tudor Arghezi și face parte din Asocierea condusă de Gulermak care a început lucrările pe secțiunea II Băneasa – Otopeni a M6.

Lucrările pentru prima secțiune (tronsonul de sud) Gara de Nord – Băneasa (stația Tokyo) au început în urmă cu un an cu Asocierea Alsim Alarko – Makyol, iar pentru secțiunea de Nord, tot cu 6 stații, Gulermak a început execuția stației I.C. Brătianu, de lângă Otopeni. Contractul cu o durată de 44 luni pentru șină, instalații și automatizare este esențial pentru punerea în circulație în 2028 a Magistralei, singura necunoscută fiind materialul rulant necesar operării Magistralei cu 12 stații.

Pentru prima secțiune a M6, contractul cu Alsim Alarko – Makyol (constructor care a lucrat pe Autostrada A0 București) este finanțat din PNRR, iar pentru secțiunea II, Gulermak (constructorul metroului de la Cluj) finanțarea este asigurată parțial din creditul de peste 1,5 miliarde lei de la Guvernul Japoniei accesat în urmă cu peste 10 ani.

În septembrie 2024, Metrorex transmitea pentru Economedia că licitația pentru cele 12 rame de metrou necesare operării M6 va fi lansată până la finalul anului, dar potrivit datelor publice din prezent procedura de achiziție încă nu a fost lansată nici până la această dată.