Franţa şi Spania se opun Germaniei, reafirmându-şi marţi susţinerea faţă de interzicerea – prevăzută în 2035 – a vânzării de maşini noi cu motoare termice în Uniunea Europeană (UE), o măsură decisă în urmă cu mai mulţi ani de către Bruxelles, dar pe care Berlinul încearcă, prin toate mijloacele să o repună în discuţie, relatează AFP, citată de news.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Această măsură – cea mai emblematică a Pactului Verde european – este tot mai contestată de către constructorii de automobile, care cer sus şi tare o relaxare a reglementărilor.

În acest stadiu, Comisia Europeană (CE) dă asigurări că menţine obiectivul, însă presiunile cresc.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Actuala lege prevede o reevaluare a măsurii şi impactului său în 2026.

Comisia a promis să examineze subiectul la sfârşitul acestui an.

Constructorii speră ca o reevaluare a texttului să permită cel puţin introducerea nei flexibilităţi, iar eventual pur şi simplu o ridicare a acestei interdicţii.

Cancelarul german Friedrich Merz a făcut valuri la începutul lui octombrie, când s-a angajat să ”facă totul” în vederea ridicării interzicerii maşinii termice în 2035 – lucru căruia Franţa şi Spania i se opun.

Într-o scrisoare – dezvăluită de publicaţia Contexte – cele două ţări dau asigurări că revizuirea prevăzută de către Comisie nu va pune ”în niciun caz în dicuţie obiectivul zero emisii” în 2035.

”Termenul din 2035 este un sector esenţial în sectorul automobilului”, pledează ele.

Ele anunţă că susţin ”flexibilităţi” în sector, cu condiţia ca acestea să fie în favoarea sectorului auto european.

Această scrisoare urma să fie discutată marţi seara într-o reuniune a celor 27 de miniştri ai Mediului.

Aceste schimburi de replici intervin în plin viraj ”pro business” al Comisiei Europene prin revizuirea multor măsuri de mediu adoptate în precedentul mandat al preşedintei Ursula von der Leyen.