Gabriela Firea îl acuză pe Nicușor Dan de ilegalități, după ce tramvaiele Astra au venit echipate cu motoare mai mici decât în contractul cu care a câștigat licitația

Tramvai Astra Arad

Gabriela Firea, ministru al Familiei și fost primar general al Capitalei, îl acuză într-o postare pe primarul Nicușor Dan de comiterea unor ”fapte extrem de grave, cu iz penal și de competența instituțiilor pricepute în cercetări”.

Ea se referă la faptul că Tramvaiele pe care Primăria Capitalei le-a cumpărat de la uzina Astra Arad au motoare Siemens de doar 100 kW în loc de motoare cu putere de 120 kW conform specificațiilor tehnice asumate de constructor, informație publicată în premieră de Economedia.

”Noile tramvaie nu circulă încă prin București pentru că producătorul a folosit alte piese față de cele prezentate în oferta câștigătoare. În plus, tramvaiul nu poate fi scos pe șine pentru că nu are certificat de omologare tocmai pentru că detalii tehnice importante sunt diferite de cele prezentate în licitație. Și totuși, primarul general face presiuni enorme asupra comisiei de recepție pentru a le accepta”, a scris Firea pe Facebook.

”Tramvaiele ajunse în probe la București au alte motoare, cu o putere mai mică, față de cele prezentate în ofertă trimisă Primăriei Capitalei în timpul licitației. Mai exact, motorul nu dezvoltă 120 kw, ci doar 100 kw. Piesa are un alt producător și, evident, un alt preț, mai mare decât cel declarat la licitație. Un fleac! Aceeași problemă a fost constatată de specialiști în cazul boghiului și a sistemului de acționare. Aceste piese extrem de importante și costisitoare diferă față de cele prezentate în oferta câștigătoare. Întrebarea este dacă având aceste piese ar fi obținut același punctaj în timpul licitației”, a mai scris Firea.

Reamintim că la livrarea primului tramvai (capul de serie), pe 2 iunie, primarul general Nicușor Dan promitea că din septembrie vor fi introduse în circulație. Primele tramvaie Imperio Metropolitan de la Arad vor circula pe linia 41, 20 de unități fiind programate la livrare conform graficului până la sfârșitul anului. Unitățile din seria 2020-2021 contractate cu primăriile din Cluj-Napoca și Oradea (Imperio de 27 metri) au fost livrate cu motoare 4×100 kW.

După ce Economedia a scris despre problema motoarelor, primarul Nicușor Dan a spus că Primăria Capitalei, prin comisia tehnică de recepție, face verificări privind conformitatea motoarelor care echipează cele 8 tramvaie noi livrate deja de la Astra Arad, dar nu va accepta tramvaie care sunt sub parametrii tehnici stabiliți prin caietul de sarcini.

”Este limpede că oferta tehnică în baza căreia a fost câștigată licitația nu a fost respectată! În plus, pentru acest tramvai a fost depus un certificat de omologare tocmai din anul 2012. Însă, potrivit legii, certificatul și-a pierdut valabilitatea pentru că au fost înlocuite componente importante. Membrii comisiei de recepție au semnalat toate aceste lucruri și tocmai asupra lor este, acum, presiunea cea mai mare. Trebuie să accepte noile specificații tehnice pe motiv că sunt mai bune, mai eficiente, dar mai scumpe”, a mai spus Firea.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *