EXCLUSIV Tramvaiele pe care Primăria Capitalei le-a cumpărat de la Astra Arad au venit cu motoare mai mici, de 100 kW, deși constructorul a specificat o putere de 120kW / Opt tramvaie noi de la Arad încă așteaptă recepția și punerea în circulație SURSE

Tramvai Astra Arad

Tramvaiele pe care Primăria Capitalei le-a cumpărat de la uzina Astra Arad au motoare Siemens de doar 100 kW în loc de motoare cu putere de 120 kW conform specificațiilor tehnice asumate de constructor, potrivit surselor Economedia. Primăria Capitalei trebuie să decidă acum, în ce condiții poate fi făcută recepția la livrare, fără a mai atrage noi corecții financiare. PMB a pierdut deja 84 de milioane de lei, corecții financiare reprezentând 10% din valoarea contractului pentru nereguli în derularea licitației, după cum Economedia a detaliat aici.

Economedia a solicitat în scris un punct de vedere privind puterea motoarelor și respectarea caietului de sarcini atât PMB cât și Astra Arad pe care îl va publica imediat ce va fi remis.

La livrarea primului tramvai (capul de serie), pe 2 iunie, primarul general Nicușor Dan promitea că din septembrie vor fi introduse în circulație. Primele tramvaie Imperio Metropolitan de la Arad vor circula pe linia 41, 20 de unități fiind programate la livrare conform graficului până la sfârșitul anului. Unitățile din seria 2020-2021 contractate cu primăriile din Cluj-Napoca și Oradea (Imperio de 27 metri) au fost livrate cu motoare 4×100 kW.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Până în prezent, Uzina Astra Arad a livrat PMB 8 unități din comanda totală de 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri, dar punerea în circulație întârzie pentru că încă nu s-a făcut recepția, lucrările pentru prelungirea peroanelor nu sunt terminate, iar Ministerul Transporturilor încă nu a finalizat procedurile pentru omologare.

Oferta Tehnică putere motor Siemens Tramvai Arad (36 metri): 

Puterea specifică pentru tracțiune, punctată în caietul de sarcini cu 3%: 

„Puterea specifică instalată pentru tracțiune (kW/tonă) = Putere instalată pentru tracțiune/ Masa totală (se punctează maxim valoarea cea mai mare). Raportul dintre putere instalată pentru tracțiune și masa totală a vehiculului (masa proprie plus masa utilă) reprezintă un parametru important la proiectarea tramvaiului. Acesta stabilește o valoare optimă a puterii adaptată sarcinii maxime pe care trebuie să o învingă (concret exprimă alegerea optimă a puterii motoarelor în funcție de masa totală a tramvaiului, dar și a performanțelor dinamice proiectate ce trebuiesc atinse)”.

Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km, din care doar secţiunea de 1,1 km de pe fostul bulevard Vasile Milea (n.r Doina Cornea și Paul Teodorescu conform noilor denumiri) încă nu este redeschisă după finalizarea lucrărilor de modernizare.

Cele 100 de tramvaie noi, din gama de 36 de metri, vor avea podeaua complet coborâtă, minim 5 uşi duble și vor fi dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii. De asemenea, s-a solicitat ca tramvaiele să aibă o capacitate de cel puțin 220 de călători total, din care minim 56 pe scaune, să aibă nivel de zgomot redus și echipamente pentru validarea cardurilor. Pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaune cu rotile, se va prevedea o platformă rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală şi se vor amenaja 2 locuri speciale. De asemenea, prin instalaţia IT care va echipa tramvaiele se vor oferi informații (audio-video) pentru călători, va exista o instalație de supraveghere video, precum și wi-fi. Va exista și posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat călătorilor atunci când nu este utilizat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

    • Tovarășe bucureștean de ce nu aștepți răspunsul uzinei Astra? Plin de hauristi, pesedisti și comuniști în Bucale!!!!!!

  1. Erau bune ale turcesti ca se lua comision.
    Astra arad exportă în toata lumea.
    Cand cumperi bunuri romanesti ajuti economia romanească.
    Dar iudelor scriu mizerii cand sunt platiti.

  2. În CS e menționat raport putere / masa, ați vorbit doar de puterea motoarelor.
    Dacă e un parametru critic din CS nerespectat RENEGOCIATI sau REZILIATI . Dar e ciudat ca la atata timp de la livrare se constata.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.