Tramvaiele noi pe care Primăria Capitalei le-a cumpărat de la Astra Arad au o capacitate de transport mai mare cu 20% față de cele cu o lungime de 27 de metri care circulă acum în București și, pe lângă instalație de climatizare și podea joasă pe toată lungimea, dispun de sisteme WI-FI și încărcare pentru telefoanele mobile, a anunțat joi directorul general STB, Adrian Criț, la conferința de prezentare a prototipului din comanda de 100 de unități. În plus, întreținerea tramvaielor este asigurată de producător pentru o durată de cel puțin 5 ani. Totodată, patronul Astra Arad, Valer Blidar, a precizat că cele mai multe componente ale tramvaiului sunt livrate de Siemens (Germania), principalul furnizor pentru modelul Imperio.
Tramvaiele nu vor intra în circulație din această vară, ci de-abia la toamnă în septembrie, după ce se termină adaptarea stațiilor de pe linia 41 pentru lungimea de 36 de metri a noilor tramvaie, cu 9 metri mai lungi față de cele din prezent, după cum Economedia a explicat aici.
Șeful STB a subliniat și eficiența energetică, consumul redus la jumătate față de unitățile vechi. „Eu aș dori să evidențiez, în primul rând componenta de eficiență energetică pe care acest tramvai o are față de ce avem acum în traseu. Au o capacitate mai mare de transport, numărul de călători este cu 20% mai mare față de tramvaiele de 27 de metri și beneficiază de tot ceea ce înseamnă de facilități pentru un transport de calitate în București. Călătorii au aer condiționat, podeaua este coborâtă pe toată lungimea sunt rampe pentru persoanele cu dizabilități, este WI-FI și prize de încărcare pentru telefoane. În plus, vin cu mentenanță inclusă pentru o perioadă de cel puțin 5 ani, ceea ce pentru noi, ca Societate de Transport ne reduce semnificativ costurile. Din acest motiv nici nu am mai făcut angajări”, a explicat Criț.
Blidar, critici pentru Gabriela Firea și explicații privind problema peroanelor
Bucureștenii ar fi avut tramvaie noi încă de acum trei ani, a subliniat Valer Blidar acuzând fosta administrație a PMB care a viciat licitația. „După o perioadă destul de agitată în istoria acestui proiect reușim, astăzi, să venim cu primul tramvai destinat Bucureștiului. Așa cum spunea și domnul primar (n.r Nicușor Dan), dacă nu ar fi fost sincopele în derulare care au întârziat cu peste trei ani livrarea, astăzi toate tramvaiele ar fi fost în operare. Vom respecta graficul și sperăm ca situația internațională să nu se deterioreze în așa fel încât să avem anumite sincope. Știți că niciun producător de tramvaie nu realizează produsul de la un cap la altul de unul singur. Colaboratorul nostru principal este Siemens, Germania. Luna aceasta livrăm tramvaiul de serie nr. 1 și până în septembrie câte două tramvaie pe lună pentru a face un buffer (rezervă) în caz de sincopă. Este un tramvai modern ca în străinătate. Știu că deja au apărut acuze și critici că tramvaiul e prea lung și prea lat. Noi am făcut un tramvai conform caietului de sarcini. Noi am executat comanda PMB”, a spus Blidar.
Pe liniile STB delimitate cu garduri metalice le va fi și mai greu șoferilor de autobuze STB să treacă în paralel cu un tramvai, lățimea tramvaielor Astra fiind puțin mai mare față de cele din parcul actual de vehicule.