Primăria Capitalei a atribuit Trustului de Clădiri Metropolitane contractul pentru modernizarea celor 14 peroane de pe linia 41 pe unde vor circula primele tramvaie noi cumpărate de la Astra Arad. Fără lucrările de modernizare, adică refacerea peroanelor și prelungirea acestora la 40 de metri, tramvaiele noi de la Astra nu pot fi puse în circulație, lungimea tramvaielor fiind de 36 de metri, iar stațiile de aprox. 33 de metri. Valoarea totală a investiției așa cum a fost aprobată în iunie prin vot în Consiliul General este de 8 milioane lei, cu o durată a lucrărilor de cel mult 4 luni. În total, pe linia 41, una dintre cele mai aglomerate din București sunt 22 de stații, din care STB a refăcut 8 peroane în 2021. În noaptea de luni spre marți, primul tramvai Astra Arad a fost mutat de la Depoul Militari la Depoul Alexandria pentru a începe probele dinamice (detalii aici)
Dincolo de perioada de omologare la RAR și de teste în trafic, 14 peroane de pe linia 41, una dintre cele mai aglomerate din București, au o lungime de 30-35 de metri, iar obligația prin contractul de finanțare este ca peroanele să fie de cel puțin 40 de metri lungime, a precizat Nicușor Dan. „Urma ca primul tramvai să vină în septembrie, suntem deci cu două luni în avans și conform contractului o să vină patru pe lună. Vreau să vă spun că în București din 1989 până azi s-au cumpărat doar 17 tramvaie noi, asta este tot ce am putut să facem. Banii europeni au venit cu niște obligații, ca pe fiecare dintre liniile pe care vor circula să fie peroane de 40 de metri. ” Primarul General, Nicușor Dan, pe 2 iunie, la recepția prototipului Astra Arad.
Trustul de Clădiri Metropolitane, Compania de Construcții a Primăriei București va reface peroanele din stațiile : Agronomie, Brașov, Cașin, Ciurel, Drumul Taberei, Orșova și Parc Drumul Taberei (ambele direcții). Cele 100 de tramvaie noi, din gama de 36 de metri, vor avea podeaua complet coborâtă, minim 5 uşi duble și vor fi dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii. De asemenea, s-a solicitat ca tramvaiele să aibă o capacitate de cel puțin 220 de călători total, din care minim 56 pe scaune, să aibă nivel de zgomot redus și echipamente pentru validarea cardurilor. Pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaune cu rotile, se va prevedea o platformă rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală şi se vor amenaja 2 locuri speciale.De asemenea, prin instalaţia IT care va echipa tramvaiele se vor oferi informații (audio-video) pentru călători, va exista o instalație de supraveghere video, precum și wi-fi. Va exista și posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat călătorilor atunci când nu este utilizat.
Trustul de Clădiri este constructorul de la Pasajul Doamna Ghica și Prelungirea Ghencea.