General Motors elimină sute de locuri de muncă la nivel de execuție și salariați, în încercarea de a reduce costurile și de a eficientiza operațiunile, potrivit surselor Reuters.
Arden Hoffman, Chief People Officer al GM, a declarat marți, într-o scrisoare adresată angajaților, că producătorul auto din Detroit „s-a angajat să facă economii de 2 miliarde de dolari în următorii doi ani, pe care le vom găsi prin reducerea cheltuielilor corporative, a cheltuielilor generale și a complexității tuturor produselor noastre”.
GM a dezvăluit obiectivul de reducere a costurilor cu 2 miliarde de dolari în ianuarie. Constructorul auto a declarat în ianuarie că nu a planificat concedieri, iar marți nu a caracterizat reducerile ca fiind concedieri.
GM a declarat că măsurile de reducere de marți „urmează cea mai recentă calibrare a performanței noastre și sprijină gestionarea curbei de uzură ca parte a efortului nostru general de reducere a costurilor structurale”.
Hoffman a spus că „într-un mediu în care marjele concurenților noștri se îmbunătățesc, este imperativ să acționăm acum și să ne concentrăm asupra propriei noastre eficiențe”.
Acesta a declarat că „la nivel global, angajații și liderii vor fi echipați cu opțiuni pentru a aborda orice problemă cu mai multă urgență, astfel încât să ne putem atinge cele mai îndrăznețe obiective…. Aceasta este o schimbare culturală fundamentală pentru a fi mai orientați spre performanță și mai responsabili”.
La începutul acestei luni, Ford Motor a anunțat că va reduce unul din nouă locuri de muncă în Europa, eliminând 3.800 de posturi în dezvoltarea produselor și în administrație, ca parte a unei campanii de reducere a costurilor în regiune și de concentrare a cunoștințelor tehnice în Statele Unite.
Luni, Stellantis și sindicatele au semnat un acord pentru a reduce până la 2.000 de angajați din cadrul operațiunilor italiene ale producătorului auto în acest an, prin concedieri voluntare. Marți, Stellantis a oprit pe termen nedefinit o uzină din Illinois care are aproximativ 1.350 de angajați.