Germania: A scăzut nivelul apelor Rinului, rută importantă de transport de mărfuri. Barjele circulă încărcate parțial

Rhine-River-navigation Foto: climate.copernicus.eu

Nivelul apelor Rinului în Germania a continuat să scadă în week-end din cauza secetei, astfel că barjele pot naviga doar încărcate parţial, au declarat luni mai mulţi brokeri de nave şi traderi de mărfuri pentru Reuters, transmite Agerpres. Rinul este o rută importantă de transport de mărfuri precum cereale, produse chimice, minerale, cărbune şi produse petroliere.

Scăderea nivelului apelor creează probleme pentru traficul fluvial pe cursul Rinului în Germania. Rinul este o arteră crucială de transport fluvial care leagă centrul industrial al Germaniei de porturile de la Marea Nordului, de unde produsele “Made in Germany” sunt exportate pe pieţele mondiale.

Transportul fluvial de marfă pe râul Rin se derulează în continuare, dar uneori barjele sunt obligate să circule umplute doar la 25% din capacitate. Meteorologii prognozează că vremea secetoasă va continua pe întreg parcursul săptămânii.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Nivelul redus al Rinului va afecta producţia de electricitate, în săptămânile următoare, la două mari termocentrale pe cărbune din Germania. La rândul său, grupul de produse chimice BASF a anunţat vineri că nu poate exclude posibilitatea unor întreruperi ale producţiei dacă nivelul redus al Rinului va perturba logistica.

În aceste condiţii, costurile cu transportul fluvial de marfă au rămas luni la valorile ridicate înregistrate în ultima perioadă. Potrivit brokerilor de nave, preţurile spot pentru o barjă de tip cisternă care să transporte mărfuri lichide din portul Rotterdam până în oraşul Karlsruhe din sudul Germaniei erau nemodificate luni la aproximativ 94 de euro pe tonă, cu aproximativ 20 de euro peste preţul înregistrat în luna iunie, înainte ca nivelul apelor să scadă.

Autorităţile responsabile de navigaţia fluvială în Germania nu închid Rinul atunci când cotele apelor sunt scăzute, lăsând la latitudinea operatorilor de nave să decidă când trebuie să se oprească. Rinul este o rută importantă de transport de mărfuri precum cereale, produse chimice, minerale, cărbune şi produse petroliere.

În 2018, când seceta şi valul de căldură au provocat o scădere semnificativă a nivelului apelor Rinului, companiile germane s-au confruntat cu blocaje în aprovizionare şi probleme de producţie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: