Nivelul apelor Rinului în Germania a continuat să scadă în week-end din cauza secetei, astfel că barjele pot naviga doar încărcate parţial, au declarat luni mai mulţi brokeri de nave şi traderi de mărfuri pentru Reuters, transmite Agerpres. Rinul este o rută importantă de transport de mărfuri precum cereale, produse chimice, minerale, cărbune şi produse petroliere.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Scăderea nivelului apelor creează probleme pentru traficul fluvial pe cursul Rinului în Germania. Rinul este o arteră crucială de transport fluvial care leagă centrul industrial al Germaniei de porturile de la Marea Nordului, de unde produsele “Made in Germany” sunt exportate pe pieţele mondiale.

Transportul fluvial de marfă pe râul Rin se derulează în continuare, dar uneori barjele sunt obligate să circule umplute doar la 25% din capacitate. Meteorologii prognozează că vremea secetoasă va continua pe întreg parcursul săptămânii.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Nivelul redus al Rinului va afecta producţia de electricitate, în săptămânile următoare, la două mari termocentrale pe cărbune din Germania. La rândul său, grupul de produse chimice BASF a anunţat vineri că nu poate exclude posibilitatea unor întreruperi ale producţiei dacă nivelul redus al Rinului va perturba logistica.

În aceste condiţii, costurile cu transportul fluvial de marfă au rămas luni la valorile ridicate înregistrate în ultima perioadă. Potrivit brokerilor de nave, preţurile spot pentru o barjă de tip cisternă care să transporte mărfuri lichide din portul Rotterdam până în oraşul Karlsruhe din sudul Germaniei erau nemodificate luni la aproximativ 94 de euro pe tonă, cu aproximativ 20 de euro peste preţul înregistrat în luna iunie, înainte ca nivelul apelor să scadă.

Autorităţile responsabile de navigaţia fluvială în Germania nu închid Rinul atunci când cotele apelor sunt scăzute, lăsând la latitudinea operatorilor de nave să decidă când trebuie să se oprească. Rinul este o rută importantă de transport de mărfuri precum cereale, produse chimice, minerale, cărbune şi produse petroliere.

În 2018, când seceta şi valul de căldură au provocat o scădere semnificativă a nivelului apelor Rinului, companiile germane s-au confruntat cu blocaje în aprovizionare şi probleme de producţie.