Germania ar trebui să conducă tranziția către mobilitatea electrică în sectorul auto și să nu riște să rămână în urmă, pe măsură ce rivalii asiatici și barierele comerciale fac mai dificilă concurența pentru constructorii auto din țară, a declarat marți cancelarul Friedrich Merz, scrie Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Într-un discurs susținut cu ocazia deschiderii salonului auto IAA München, cel mai mare de pe continent, Merz a subliniat importanța industriei auto pentru cea mai mare economie din Europa, adăugând că supra-reglementarea reprezintă un risc serios.
„Vrem să modelăm transformarea industriei auto, nu să alergăm după ea,” a spus Merz. „Și vrem să profităm de marile oportunități pe care această transformare le aduce pentru industria auto germană și pentru întreaga Germanie.”
Merz a mai spus că intenționează să se întâlnească cu constructori auto, furnizori și alți actori din industrie pentru un summit care să abordeze provocările sectorului, în următoarele patru până la șase săptămâni.
Luptând cu un val de tarife americane, rivalitatea cu China și costuri ridicate, constructorii auto europeni încearcă să schimbe percepția la ediția IAA din acest an, lansând o serie de noi modele.
Economia germană a înregistrat o contracție și în al doilea trimestru, în contextul unei încetiniri industriale prelungite, iar cancelarul conservator și-a asumat angajamentul să majoreze investițiile și să îmbunătățească poziția Germaniei ca destinație pentru afaceri pentru a stimula creșterea economică.