Glovo cumpără Foodpanda. Consiliul Concurenței analizează tranzacția

Redacția iul. 9, 2021 0 comentarii
foodpanda

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Glovoappro SRL intenționează să preia compania Foodpanda Ro SRL și, indirect, afacerea Pandamart, operată de către Delivery Hero Dmart SRL, potrivit unui comunicat al instituției. Tranzacția prin care Glovo vrea să preia afacerile FoodPanda din România, Bulgaria, Bosnia și Herțegovina, Croația, Muntenegru și Serbia a fost anunțată încă din luna mai.

Glovoappro SRL este filiala din România a companiei Glovo, care are ca principal obiect de activitate dezvoltarea și administrarea serviciului online de livrare de mâncare de la restaurante către consumatori, prin intermediul platformei cu același nume.

În România, Glovo furnizează, din aprilie 2018, servicii de preluare comenzi online şi livrare de mâncare de la restaurante către consumatori şi, adiacent acestora, activităţi de preluare comenzi şi livrare de alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice și tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărți, etc.) furnizate de vânzători, precum lanţuri de supermarket sau magazine locale.

Foodpanda Ro SRL și Delivery Hero Dmart SRL fac parte dintr-un grup de companii deținute de către Delivery Hero SE, Germania.

Foodpanda Ro SRL furnizează servicii de preluare a comenzilor online şi livrare de mâncare de la restaurante prin intermediul serviciului online Foodpanda. În plus, Foodpanda Ro SRL a inclus recent alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice și tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărți, etc.).

Delivery Hero Dmart SRL, înființată în 2020, își desfășoară activitatea prin intermediul magazinelor de tip „dark store” – Pandamart, care reprezintă spaţii de depozitare în proximitate destinate exclusiv vânzării online a produselor de tip multicategorie, prin intermediul platformei Foodpanda.

În conformitate cu prevederile Legii concurenţei (nr. 21/1996), această tranzacție trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei.

Autoritatea de concurență va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege, potrivit instituției.

Delivery Hero a semnat, în data de 26 mai, mai multe acorduri cu compania spaniolă Glovoapp23, privind vânzarea afacerilor companiei din România, Bulgaria, Bosnia și Herțegovina, Croația, Muntenegru și Serbia. Valoarea totală a tranzacțiilor se ridică la 170 milioane de euro.

Delivery Hero deține o participație la Glovo din 2018 și, la momentul încheierii contractelor de vânzare, deține o participație de aproximativ 44%. Prin urmare, Glovo este considerată o afacere strâns legată de Delivery Hero.

Conform termenilor acordurilor de vânzare, Glovo va achiziționa următoarele de la Delivery Hero:

– 100% din capitalul social al Foodpanda România RO S.R.L (România);

– 100% din capitalul social al Delivery Hero Bulgaria EOOD (Bulgaria);

– 100% din capitalul social al Pluton d.o.o. (Serbia), care deține 100% din capitalul social al Donesi d.o.o. Podgorica (Muntenegru) și Donesi d.o.o. Banja Luka (Bosnia și Herțegovina);

– Anumite active ale Delivery Hero Croatia d.o.o. (Croația), constând în principal din contracte cu restaurante și baza de clienți;

– Anumite active ale Delivery Hero Dmart S.R.L. (Dmart România), constând în principal din contracte de închiriere, contracte cu furnizorii de produse alimentare, mobilier și corpuri de iluminat.

Platformele Delivery Hero din țările menționate vor fi redenumite sub marca companiei Glovo într-o fază de tranziție de 6 luni.

Tranzacțiile din Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru și Serbia vor fi încheiate în următoarele săptămâni, sub rezerva îndeplinirii anumitor condiții.

Se preconizează că tranzacția din România se va încheia până în primul trimestru al anului 2022, sub rezerva îndeplinirii anumitor condiții și a aprobărilor de reglementare necesare. În această perioadă, cele două platforme, foodpanda și Glovo, vor opera complet independent, având politici de piață separate.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.