Google a realizat, în secret, parteneriate cu mai mulţi publisheri, pe care îi plăteşte pentru a folosi un instrument de AI pentru publicarea conţinutului online, transmite News.ro, care citează presa internațională.
Parteneriatele, conform Adweek, fac parte din cadrul Google News Initiative, un program vechi de şase ani prin care gigantul finanţează proiecte de educaţie media, instrumente de verificare a faptelor şi alte resurse pentru redacţii.
Instrumentul în cauză, aflat în stadiu beta, poate fi folosit pentru a publica rapid rezumate ale unor articole preluate de pe alte site-uri.
Rezumarea articolelor şi a documentelor este una dintre funcţiile la care AI-ul, în stadiul actual, se pricepe cel mai bine.
Instrumentul este promovat ca un mijloc prin care site-urile mici îşi pot creşte eficienţa şi pot publica mai mult conţinut cu ajutorul inteligenţei artificiale.
Pentru a-i folosi soluţia de AI, Google plăteşte un număr mic de publisheri cu sume de cinci cifre, conform Adweek.
Proiectul este deja unul controversat, întrucât Google nu le cere partenerilor săi să facă public faptul că articolele respective sunt create cu ajutorul inteligenţei artificiale.