Drumul Expres Brăila – Galați (DEx6) va fi deschis circulației la începutul anului viitor, dă asigurări ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. UMB va termina mega-viaductul peste Siret și linia CFR (viaduct de 1,8 km lungime) la termen, dar nu este exclus să finalizeze lucrările chiar mai devreme, 300 din cei aproximativ 900 de piloți fiind deja forați. La începutul anului, ministrul Sorin Grindeanu spunea că UMB poate termina lucrările înainte de termen, chiar până la finalul anului, în ciuda complexității structurii peste Siret (detalii aici). Stadiul fizic pentru întreg proiectul este de 60%, potrivit CNAIR. Pe de altă parte, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a avansat pe 12 iunie un procent de 65%.
„La începutul anului viitor să fie gata pe malul din Brăila Drumul Expres Galați – Brăila. Am fost în urmă cu 10 zile să văd cum merge Drumul Expres. Constructorul este la podul peste Siret, a forat 300 de piloni din 900, are multe utilaje în zonă. Sunt optimist ca la începutul anului viitor Drumul Expres care va lega Galațiul de Brăila să fie finalizat, iar descărcarea de pe Podul Brăila să fie realizată și în acel Drum Expres. La Podul peste Siret a rămas singura lucrare de anvergură. Dacă vor reuși să sape și cei 400-500 de piloni în următoarele 3-4 luni există și această șansă să termine până la sfârșitul anului, dar am spus începutul anului viitor pentru a fi cât se poate de realist”, a explicat ministrul Grindeanu.
Structura care supratraversează Siretul și complexul feroviar va avea o lungime totală de 1,7 kilometri și va fi al doilea cel mai lung pod din România după cel peste Dunăre de la Brăila (n.r Podul peste Dunăre de la Giurgiu – Ruse a fost construit în 1954 și este administrat jumătate de România, jumătate de Bulgaria):
– viaductul de acces de pe malul drept (896,42 ml)
– podul peste râul Siret (307,75 ml)
– viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml)
– pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).