Grindeanu, despre modernizarea Magistralei CFR Brașov-Sighișoara: ,,Progres extrem de slab pe lotul Apața-Cața, contractul semnat în 2020 este la doar 17,5 %”. Aktor trebuie să construiască 12 kilometri de tuneluri până în decembrie 2024

CFR Apața Cața

,,Progres extrem de slab” pentru modernizarea Magistralei CFR Brașov-Sighișoara, lotul de mijloc, Apața-Cața fiind la doar 17,5 % la trei ani de la semnarea contractului, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu care amenință din nou cu penalizări sau chiar rezilierea contractului. Pe lotul Apața-Cața, Asocierea condusă de Aktor (Grecia) trebuie să foreze cele mai lungi tuneluri feroviare din România Ormeniș și Homorod, tuneluri cu o lungime totală de 12 kilometri, însă utilajele TBM (cârtițe) de-abia au fost asmblate și încă nu au început forajul tunelurilor. România a pierdut 320 de milioane de euro pentru că a semnat cu întârziere contractele de modernizare pe loturile Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, iar pentru lotul de mijloc riscul este de a pierde alte 500 de milioane Euro (detalii aici).

Pe șantierul din județul Brașov, ministrul Grindeanu a cerut finalizarea lucrărilor la sfârșitul anului viitor, deși CFR Infrastructură estimează terminarea lucărilor în februarie 2026 : ,,Progres extrem de slab pe șantierul liniei de cale ferată Apața-Cața (28,2 km), parte a Coridorului feroviar Rin- Dunăre. Contractul, semnat în anul 2020, a ajuns la doar 17,5 % progres fizic și în continuare se prefigurează întârzieri. Am solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârșitul anului viitor (2024). În cazul în care situația nu se îmbunătățește, mă aștept să fie aplicate sancțiuni contractuale dure. Este un proiect important pentru transportul feroviar românesc și european pe care Asocierea de constructori greci, francezi și români trebuie să îl trateze cu maximă seriozitate !” a transmis Sorin Grindeanu.

În 2022, România a solicitat Comisiei Europene o amânare cu încă doi ani a termenului pentru modernizarea Magistralei CFR Brașov – Sighișoara și prelungirea programului european de finanțare Connecting Europe Facility (CEF) pentru a nu mai pierde, din nou, sute de milioane de euro.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Modernizarea Magistralei CFR Brașov – Sighișoara a intrat în vară cu un progres de sub 20% pe cele trei loturi cu o lungime totală de 112 kilometri, deși lucrările ar trebui să se încheie în aprilie respectiv noiembrie 2024, conform termenelor din contracte. Modernizarea liniei Brașov – Sighișoara este cea mai mare investiție în execuție a CFR Infrastructură, contractele semnate fiind de aproape 6 miliarde lei. Astfel loturile Brașov – Apața și Cața – Sighișoara (84 km lungime) au ajuns la doar 20% execuție, conform progresului pe care l-a raportat CFR Infrastructură, iar pentru lotul de mijloc Apața – Cața (28 km) care include tunelurile de la Ormeniș (7 km) și Homorod (5 km) progresul este de doar 17,5%. Pentru lotul Apața – Cața, lider de proiect este Aktor în asociere cu Alstom și Arcada, iar la capete Asocierea RailWorks Alstom – Aktor – Arcada. După mai multe amânări, unele justificate de transportul întârziat al utilajelor pe Dunăre, în această vară ar trebui să înceapă efectiv forarea tunelurilor. Durata de lucru pentru tunelul de 7 km este de 18-19 luni, iar pentru tunelul de 5 km 14-15 luni, a spus constructorul pentru stirileprotv.

Imagini de pe șantierul Apața -Cața au fost publicate pe Canalul YouTube CFR Infrastructură :

Contractul pentru reabilitarea secţiunii centrale Apaţa – Caţa, (acum în lungime de 43 km şi 28 de km după reabilitare) a fost semnat ]n septembrie 2020 pentru 2,7 miliarde lei cu asocierea Aktor- Alstom – Arcada şi are o durată de 4 ani. Este un contract cu o mare complexitate tehnică pentru că vor fi construite şi patru tuneluri noi a anunţat CFR Infrastructură: Modernizarea a 28,2 km linie de cale ferată din care 6,11 km vor fi reabilitaţi, 9,626 km line nou construită şi 12,464 km linie în tunele

– 3 staţii reabilitate (Racoş, Mateiaş, Ormeniş)

– 2 pasaje superioare

– 7 poduri ✓ 10 podețe ✓ 3 viaducte ✓ 4 tuneluri nou construite (cale simplă) la Ormeniș (dublă galerie 6,9 km) și Homorod (dublă galerie 5,2 km)

– Instalații de centralizare electronică, introducerea sistemului de management al traficului ERTMS, instalații de energoalimentare.

Loturile 1 și 2 de pe Brașov -Sighișoara contractate tot cu RailWorks (dar nu Aktor lider) sunt la aprox. 20 % stadiu fizic.

Licitaţia pentru modernizarea Magistralei Braşov – Sighişoara, parte a coridorului IV a fost lansată în 2016 pentru două din cele trei secţiuni: Braşov – Apaţa, respectiv Caţa – Sighişoara (85 km), cu o valoare de aproape 3 miliarde lei, în timp ce secţiunea centrală Apaţa – Caţa (28 km) a fost licitată în 2017. Contractele pentru modernizarea celor două secţiuni de la capete au fost semnate de-abia în martie 2020.

„În cadrul contractului sunt prevăzute lucrări complexe de infrastructură și suprastructură feroviară, prin modernizarea liniei de cale ferată dublă pe circa 85 km, lucrări în stații (clădiri, peroane, copertine, tuneluri pietonale), modernizarea a 10 puncte de secţionare, 32 de poduri, 92 de podețe noi, 5 viaducte, 2 pasaje superioare, 1 pasaj inferior, 4 tuneluri feroviare și introducerea sistemului de management al traficului (ERTMS)”, a transmis CFR Infrastructură.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. “contractul semnat în 2020 este la doar 17,5 %”.
    🤫
    Până acum unde ați fost?
    “Guviernul mieu” ce păzește?
    E vreun vinovat la treaba asta?

  2. Domnule Grindeanu veniți pe șantier sa vedeți ca se lucrează cu un excavator care îl poartă toată ziua de la un șantier la altul. Nu aveți utilaje domnule . Nu faceti plata la timp celor care au încheiat contracte cu voi.. incompetenta inginerilor care sunt vai mama lor. Nu stiu cu ce se mănâncă linia ferată. Doar impresii și bani dați degeaba . Pai nici peste 15 ani nu e finalizata lucrarea.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.