Grindeanu: Ministerul Transporturilor nu se poate încadra în 2024 într-un buget similar cu cel alocat în 2023 şi va cere finanţare pe măsura investiţiilor

Bugetul familiei, bani Sursa foto: Pexels

Ministerul Transporturilor nu se poate încadra în 2024 într-un buget similar cu cel alocat în 2023, aşa cum a propus Ministerul Finanţelor, şi va cere finanţare pe măsura investiţiilor, pentru că altfel ajungem „într-o zonă de băltire”, aşa cum a fost în ultimii 30 de ani, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit acestuia, necesarul de fonduri anul viitor este „mare de tot” la Ministerul Transporturilor.

„Domnii de la Finanţe ne-au trimis limitele, aşa cum se obişnuieşte, ne-au trimis limitele bugetare pentru anul 2024, aproape la fel cu ce am primit pe 2023, deci undeva în jur de 24 de miliarde (de lei – n.r). Sigur că eu am avut împreună cu domnii secretari de stat şi cu companiile din subordine şi cu toţi factorii de decizie mai multe şedinţe din acest punct de vedere şi n-am putut să ne încadrăm şi nu putem să ne încadrăm în aceste limite. Necesarul la prima strigare este mare de tot la Ministerul Transporturilor. Asta nu înseamnă că în zilele următoare nu vom avea discuţii cu cei de la Finanţe, care sigur că au, din punct de vedere al bugetului, au privire de ansamblu pe toate componentele şi eu sunt convins că o să ajungem la un punct de vedere comun. Dar asta nu înseamnă că transporturile în anul 2024 nu trebuie să beneficieze de finanţare pe măsura proiectelor de investiţii, pentru că altfel ajungem într-o zonă pe care nu şi-o doreşte nimeni, şi anume una de băltire, aşa cum a fost la transporturi 30 de ani. O zonă în care ţinem transporturile în perfuzii: nici nu moare (sectorul – n. r.), dar nici nu trăieşte bine. Exemplul cel mai bun e ceea ce s-a întâmplat în ultimii doi ani. Exact în urmă cu doi ani s-a depus jurământul de către Guvernul Ciucă în Parlament, în 21 noiembrie. Azi sunt doi ani de când sunt şi eu la Transporturi şi am avut bugetul pe 2021, cam 14 miliarde. Eu zic că încheiem anul ăsta, adică după doi ani, aproape dublu. Nu se poate în 2024 să fie mai puţin decât am avut în 2023. Exclus aşa ceva! Şi credeţi-mă că ştiu să negociez, astfel încât transporturile să continue într-un trend ascendent sau bugetul transporturilor să fie pe un trend ascendent. Fără dubii”, a susţinut Sorin Grindeanu.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Întrebat de jurnalişti care a fost solicitarea MTI, şeful de la Transporturi a precizat că, în discuţia iniţială avută în interiorul instituţiei a fost vorba de o sumă de trei ori mai mare comparativ cu alocarea din acest an.

„Sigur că mi-a fost milă de reacţiile pe care le-am provocat (ministrului Finanţelor, Marcel Boloş – n. r.) spunându-i limitele la care am ajuns iniţial. Dar, sigur că lucrurile acestea se negociază şi se duc în jos”, a Grindeanu.