UPDATE: Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat pentru Economedia.ro că cele 10 miliarde de euro invocate din PNRR cuprind atât suma directă de la UE, de 7,6 miliarde de euro, cât și cofinanțarea de la bugetul de stat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Articol inițial: România va primi „în jur de” 10 miliarde de euro pentru investiţii în domeniul transporturilor prin PNRR, a anunţat astăzi, la Târgovişte, vicepremierul Sorin Grindeanu, suma anunţată fiind semnificativ mai mare faţă de ce prevede documentul oficial publicat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene: 7,6 miliarde euro. În plus, faţă de varianta negociată cu Comisia Europeană prin care sectorului feroviar i se alocă mai mulţi bani decât celui rutier, Grindeanu inversează datele. „Când am zis de 10 miliarde (n.r euro) nu m-am referit doar la rutier. De exemplu, pe mult discutatul PNRR, pe rutier avem 5 miliarde prinse pe rutier, pe dezvoltarea infrastructurii rutiere şi peste 4 miliarde pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare. Deci, undeva în jur de  10 miliarde pe cele două timpuri de infrastructură, sigur metrou şi toate celelalte tipuri…naval, aerian”, a anunţat Grindeanu.

PNRR-ul real pe transporturi: 7,6 miliarde euro

„Buget:
Nevoile de investiţii ale României pentru infrastructura de transport depăşesc 70 miliarde de euro, potrivit ultimelor estimari prezentate în Planul Investiţional (PI) pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport pe perioada 2020-2030. Resursele financiare alocate prin PNRR, de aproximativ 7.620 mil. euro, vor acoperi doar o parte din necesarul total de investiţii la nivel naţional, astfel încât, pentru a le maximiza impactul, aceste resurse vor fi direcţionate către acele intervenţii capabile sa genereze cea mai mare valoare adaugata în conformitate cu strategiile Uniunii Europene şi naţionale, în perioada de implementare a PNRR. Valorile din prezenta componenta nu includ TVA”, se arată în versiunea oficială a PNRR.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Astfel, componenta 3, Transport Sustenabil, prevede 3,48 miliarde euro pentru modernizarea şi reînnoirea infrastructurii feroviare şi 3 miliarde euro pentru modernizarea infrastructurii rutiere.

Documentul oficial poate fi descărcat şi de aici: C4. Transport sustenabil (versiunea extinsă)

Declaraţiile lui Grindeanu despre PNRR pot fi urmărite de la minutul 27