Grupul chinez Envision va construi o fabrică de baterii în valoare de două miliarde euro pentru Renault, în Franța

renault Sursa foto: Facebook / Renault

Grupul chinez Envision Group intenţionează să investească două miliarde de euro pentru a construi o fabrică de baterii în nordul Franţei, unde vor fi produse bateriile care vor propulsa o gamă vehiculele electrice accesibile marca Renault SA, informează Bloomberg, citat de Agerpres.

Acordul cu Envision Group face parte din strategia Renault în domeniul vehiculelor electrice, strategie în cadrul căreia proprietarul Dacia va achiziţiona de asemenea o participaţie de peste 20% la start-up-ul francez de producţie de baterii Verkor, bateriile produse de această firmă urmând a fi destinate pentru modelele mai mari şi mai scumpe din gama Renault, a informat constructorul auto francez într-un comunicat.

Preşedintele Franţei, Emmanuel Macron ar urma să anunţe, luni, în mod oficial cele două acorduri, la o conferinţă de presă organizată la uzina Renault de la Douai, nordul Franţei. Tot la Douai urmează a fi construită şi uzina de baterii a Envision, prima facilitate de producţie din Europa a unei companii care este renumită în special pentru că produce turbine eoliene. Înainte de alegerile naţionale de anul următor, Macron vrea să profite de capitalul politic oferit de perspectiva a 4.500 de noi locuri de muncă ce urmează a fi create până în 2030 în această regiune, unde şi Renault intenţionează să pună la punct un hub destinat producţiei de automobile electrice, inclusiv viitorul model Renault 5.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Renault este cel mai recent constructor auto european care în ultimele luni a anunţat planuri pentru aprovizionarea cu baterii. Porsche şi Volvo Car Group au anunţat săptămâna trecută plauri vizând producţia de baterii iar grupul Stellantis NV, producătorul automobilelor marca Peugeot, va prezenta în data de 8 iulie noua sa strategie cu privire la automobilele electrice. La rândul său, grupul german Volkswagen AG a dezvăluit în luna martie un plan în valoare de mai multe miliarde de euro pentru construcţia a şase uzine de baterii electrice în Europa.

Planul Renault “ne va consolida în mod semnificativ poziţie pe măsură ce în 2030 vrem să producem un milion de vehicule electrice în Europa”, a declarat directorul general de la Renault, Luca de Meo. Vehiculele electrice sunt o parte importantă a strategiei lui Luca de Meo de la relansa Renault, companie care anul trecut a înregistrat pierderi istorice. Luca de Meo a spus că până la finele acestui deceniu vehiculele electrice vor reprezenta 90% din vânzările mărcii Renault.

Firma Envision AESC, subsidiara specializată pe baterii a grupului chinez Envision Group, intenţionează ca în 2024 să ajungă la o capacitate de producţie a bateriilor de 9 Gigavaţi oră, pentru ca în 2030 să ajungă la o capacitate de 24 de Gigavaţi oră pentru a echipa viitorul model Renault 5. Compania a promis că va crea 2.500 de locuri de muncă la viitoarea uzină din Franţa până la finele deceniului.

Însă planurile Envision pentru uzina de baterii de la Douai nu se limitează doar la Renault. În documentaţia tehnică depusă pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie, compania chineză susţine că viitoarea uzină ar urma să ajungă la o capacitate de producţie de 43 de Gigavaţi oră, un obiectiv care potrivit directorului general Lei Zhang poate fi atins dacă se vor încheia contracte şi cu alţi constructori auto.

Într-un interviu pentru Bloomberg, Lei Zhang a spus că Envision vine în Franţa pentru Renault dar poartă discuţii şi cu alţi mari producători auto cu privire la aprovizionarea cu baterii produse la viitoarea uzină de la Douai. “Avem aşteptări mari de creştere în domeniul bateriilor”, a spus Lei Zhang, dezvăluind că anul trecut vânzările anuale ale grupului chinez s-au ridicat la opt miliarde de dolari. “Franţa este o piaţă strategică pentru Envision”, a spus Lei Zhang.

În ceea ce priveşte intrarea în acţionariatul Verkor, această mişcare ar permite Renault să pună capăt actualului acord de aprovizionare cu baterii de la grupul sud-coreean LG Energy Solution undeva la mijlocul acestui deceniu. Renault nu a dezvăluit preţul pe care îl va plăti pentru pachetul de 20% pe care îl va achiziţiona la Verkor, unde mai sunt acţionari firmele EIT InnoEnergy, Groupe IDEC, Schneider Electric şi Capgemini.

Verkor intenţionează ca în 2023 să înceapă lucrările la construcţia unei uzine de baterii amplasată în Franţa, uzină care va avea o capacitate de producţie a bateriilor de 10 Gigavaţi oră. Până în 2030, capacitatea de producţie ar putea ajunge la 50 de Gigavaţi oră şi din această capacitate 20 de Gigavaţi oră ar urma să fie alocată Renault. Bateriile produse de Verkor ar urma să fie utilizate de Renault pentru modelele mai mari şi mai scumpe din gama sa, inclusiv marca Alpine.

În 2020, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane de unităţi. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: