Profitul net al grupului chinez Huawei Technologies a scăzut cu 52% în primul semestru, din cauza condiţiilor economice dificile care au redus cererea din partea clienţilor, agravând problemele aduse de restricţiile impuse de Statele Unite, transmite Reuters, citat de News.ro.
Veniturile au scăzut cu 5,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 301,6 miliarde de yuani (44,73 miliarde dolari), cu un declin mai accentuat în perioada ianuarie-martie.
„În timp ce afacerea noastră cu dispozitive a fost puternic afectată, afacerea noastră cu infrastructura TIC şi-a menţinut o creştere constantă”, a declarat Ken Hu, preşedintele prin rotaţie al Huawei, referindu-se la divizia de business to business.
Marja de profit a companiei chineze de tehnologie s-a redus la 5%, cu un profit net de 15,08 miliarde de yuani, conform calculelor Reuters, faţă de 31,39 miliarde de yuani în prima jumătate a anului 2021.
O economie slabă, întreruperile cauzate de Covid-19 şi dificultăţile din lanţul de aprovizionare au afectat afacerea cu dispozitive a companiei, care vinde smartphone-uri şi laptop-uri, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
Veniturile din această afacere au scăzut cu mai mult de un sfert, până la 101,3 miliarde de yuani.
Afacerile sale de transport şi pentru întreprinderi au înregistrat creştere.
Huawei a stimulat, de asemenea, investiţiile în noi tehnologii şi afaceri, ceea ce a afectat profitul.
Vânzările din trimestrul al doilea în industria chineză de smartphone-uri au scăzut cu 14,2% de la an la an, în timp ce volumele au atins cel mai redus nivel din ultimul deceniu, a declarat Counterpoint Research, luna trecută.
Statele Unite au plasat Huawei pe o listă neagră de exporturi în 2019, ceea ce a împiedicat Huawei să acceseze tehnologii critice de origine americană, afectând capacitatea sa de a proiecta cipuri şi de a-şi procura componente de la furnizori externi.
Interdicţia a devastat afacerea, cândva dominantă, a companiei cu telefoane mobile.
Huawei construieşte noi linii de afaceri, inclusiv componente pentru maşini inteligente şi sisteme de eficienţă energetică, cu activitatea sa de servicii cloud ocupând 18% din piaţa în creştere a Chinei, potrivit companiei de consultanţă Canalys.
De asemenea, Huawei a lansat propriul său sistem de operare Harmony, care este acum utilizat pe 300 de milioane de dispozitive Huawei.
„Vom valorifica tendinţele în digitalizare şi decarbonizare pentru a continua să creăm valoare pentru clienţii şi partenerii noştri şi pentru a asigura dezvoltarea calităţii”, a spus Hu.