Grupul danez de transport maritim Maersk va concedia cel puțin 10 mii de angajați, după ce au crescut costurile, iar cererea a scăzut

maersk foto Sursa foto: Maersk, Facebook

Grupul de transport maritim A.P. Moller-Maersk, a raportat vineri o scădere abruptă a profitului și a veniturilor din al treilea trimestru și a anunțat că va reduce cel puțin 10.000 de locuri de muncă din cauza creșterii costurilor și a prețurilor mai slabe, scrie Reuters.

Maersk, care controlează aproximativ o șesime din comerțul global cu containere, transportând mărfuri pentru o serie de mari retaileri și companii de bunuri de consum precum Walmart și Nike, a semnalat o scădere mai accentuată a cererii decât se așteptau analiștii și investitorii.

“Industria noastră se confruntă cu o nouă normalitate, cu o cerere scăzută, prețuri din nou în linie cu nivelurile istorice și presiune inflaționistă asupra bazei noastre de costuri”, a declarat directorul general Vincent Clerc într-un comunicat.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Acțiunile grupului cu sediul la Copenhaga au scăzut cu 11,1% până la ora 0904 GMT, la cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani.

Analistul Morten Holm Enggaard de la Jyske Bank a declarat că prețul acțiunilor a fost afectat în principal de faptul că Maersk a declarat că va reconsidera dacă va continua programul de răscumpărare de acțiuni până în 2024.

“Singurul mod în care putem citi acest lucru este că trebuie să ne uităm la ceva foarte rău în 2024, și probabil mai rău decât ne așteptam”, a spus Enggaard.

Maersk a precizat că se așteaptă ca volumul global de containere din activitatea sa maritimă, cel mai mare segment al său, să scadă cu până la 2% în acest an, în principal ca urmare a cererii slabe a consumatorilor și a transporturilor efectuate de firme în urma luptei pentru bunuri în urma pandemiei de coronavirus.

Grupul a avertizat deja în luna august cu privire la o scădere mai accentuată a cererii globale de containere de transport maritim în acest an.

Maersk a declarat că se află în proces de reducere a forței de muncă de la 110.000 de angajați în ianuarie anul acesta la sub 100.000, ceea ce va duce la economii anul viitor de 600 de milioane de dolari față de anul acesta.

Compania și-a menținut previziunile pentru întregul an în ceea ce privește veniturile și profitul operațional, dar acum se așteaptă ca ambele să ajungă la limita inferioară a intervalului.

Profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA) a scăzut la 1,9 miliarde de dolari în trimestrul al treilea, de la 10,9 miliarde de dolari cu un an mai devreme, ușor peste așteptările analiștilor, de 1,81 miliarde de dolari, într-un sondaj Refinitiv. Veniturile au scăzut cu 47%, la 12,1 miliarde de dolari.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: