Grupul de lux Moncler a anunțat vânzări și profit peste estimări

moda, moncler, vanzarile moncler, stone island Sursa foto: wikimediacommons.com

Grupul Moncler S.p.A ce deține brandurile Moncler și Stone Island pare că este neafectat de problemele pe care le întâmpină sectorul de lux la ora actuală, raportând creșteri ale vânzărilor și profitabilității în prima jumătate a anului și având o notă pozitivă în ceea ce privește afacerile din China.

Moncler a fost înființat în 1952 în Monestier-de-Clermont, un mic sat din munții de lângă Grenoble, concentrându-se pe îmbrăcăminte sport pentru munte. În 2003, omul de afaceri Remo Ruffini a achiziționat Moncler și a demarat un proces de repoziționare prin care marca a căpătat un stil și mai exclusivist, evoluând de la o linie de produse utilizate doar în scopuri sportive la linii versatile pentru orice tip de clientelă.

moda, moncler, vanzarile moncler, stone island, geaca moncler, geaca stone island,
Sursa foto: monclergroup.com

Stone Island esteun brand de îmbrăcăminte fondat în 1982 de Massimo Osti și Carlo Rivetti, cu un centru de excelență în Ravarino – un orășel din provincia Modena – și menit să devină un simbol al cercetării extreme asupra fibrelor și țesăturilor, aplicate unui design inovator.

moda, moda de lux, moncler, stone island, vanzari moncler, geaca moncler, geaca stone island
Sursa foto: monclergroup.com

Miercuri, holdingul de lux Kering a anunțat o scădere uriașă a profitului net, respectiv 50%, iar marți LVMH a raportat o scădere de 14% a profitului său net, în primele 6 luni ale anului. Cu toate acestea, Moncler Group raportează o creștere a profitului, dezvăluie WWD.

În cele șase luni, profitul net a crescut cu 24,3 la sută, la 180,7 milioane de euro, comparativ cu 145,3 milioane de euro în aceeași perioadă a anului trecut. Analiștii estimaseră creștere de 167,2 milioane de euro.

În primul trimestru, veniturile au însumat 1,23 miliarde de euro, în creștere cu 8% comparativ cu 1,13 miliarde de euro în primul trimestru al anului trecut. La rate de schimb constante, vânzările au crescut cu 11%.

Profitul operațional a crescut cu 18,7 la sută, ajungând la 258,7 milioane de euro, față de 217,8 milioane de euro, cu o marjă de 21%. Aceasta a fost peste așteptările pieței.

„Suntem foarte mulțumiți de setul solid de rezultate pe care le-am livrat în prima jumătate a anului, într-un mediu operațional în general complex pentru sectorul bunurilor de lux”, a declarat Remo Ruffini, președinte și CEO al grupului. Acesta a evidențiat „creșterea puternică a canalului DTC (direct to consumer)  în toate regiunile” atât pentru brandurile Moncler, cât și pentru Stone Island, a declarat el conform fashionunited.in.

Compania a declarat că în Asia, care include Asia-Pacific, Japonia și Coreea, veniturile Moncler în prima jumătate a anului au fost de 513 milioane de euro, în creștere cu 19%, iar în al doilea trimestru, veniturile din regiune au crescut cu 6%, datorită vânzărilor puternice înregistrate în Japonia, susținută în principal de turiști, precum și de performanța pozitivă a Chinei continentale, în ciuda creșterii consumului chinez în străinătate. Coreea și restul regiunii Asia-Pacific au înregistrat tendințe mai slabe.

Cu toate acestea, Ruffini a recunoscut că „contextul macroeconomic global este extrem de volatil și imprevizibil, iar tendințele din industrie sunt marcate de o normalizare continuă. Acest lucru ne obligă să menținem o mentalitate vigilentă, concentrându-ne pe flexibilitatea și capacitatea noastră de reacție operațională”, spune el conform WWD.

El și-a exprimat încrederea că inițiativele strategice ale grupului, „legătura sa profundă cu comunitățile noastre, urmărirea continuă a excelenței produselor, precum și concentrarea noastră asupra creșterii selective și de înaltă calitate, vor consolida în continuare brandurile noastre în lunile următoare și în anii următori”, relatează WWD.

În acest moment există 277 de magazine Moncler operate direct, inclusiv conversia magazinului Macau Four Seasons și deschiderea JiNan Mixc în China. Brandul Moncler operează, de asemenea, 56 de magazine angro shop-in-shop. Iar magazinele Stone Island cuprind 85 de magazine operate direct, inclusiv deschiderea magazinului Kohlmarkt din Viena. Brandul Stone Island a operat, de asemenea, 13 magazine en-gros monobrand, relatează fashionunited.in.