Autoritatea italiană pentru concurenţă a amendat grupul de modă Giorgio Armani şi una dintre diviziile sale cu suma de 3,5 milioane de euro pentru presupuse practici comerciale incorecte, a anunţat instituţia vineri, citată de Reuters, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Giorgio Armani a respins acuzaţiile şi a declarat că va contesta decizia în instanţă.

Potrivit autorităţii, companiile din grup ”au emis declaraţii înşelătoare privind etica şi responsabilitatea socială, aflate în contradicţie cu condiţiile reale de muncă constatate la furnizori şi subcontractori”.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Mai exact, producţia de genţi şi accesorii din piele a fost externalizată, iar subcontractorii au apelat, la rândul lor, la alte firme, unele dintre acestea angajând muncitori în condiţii ilegale şi nesigure din punct de vedere sanitar.

Deşi brandul a subliniat constant angajamentul său faţă de sustenabilitate, folosindu-l ca instrument de marketing, autoritatea consideră că această imagine a fost înşelătoare.

Problema a fost deja ridicată anul trecut de procurorii italieni, care au plasat temporar una dintre diviziile Armani sub administrare judiciară, o măsură ridicată ulterior, în februarie.

Într-un comunicat oficial, grupul Giorgio Armani s-a declarat ”dezamăgit şi consternat” de decizia autorităţii, reiterând intenţia de a formula apel la un tribunal administrativ regional.

”Grupul a acţionat întotdeauna cu cea mai mare corectitudine şi transparenţă faţă de consumatori, piaţă şi toţi partenerii, aşa cum reiese din întreaga sa istorie”, se precizează în declaraţie.

Investigaţii şi în cazul altor branduri de lux

Autoritatea antitrust italiană a deschis anul trecut o investigaţie similară şi împotriva Dior (grup LVMH), suspectat că a indus în eroare consumatorii. Brandul francez a acceptat o serie de măsuri corective în luna mai, considerate suficiente pentru a evita o sancţiune.

Tot în acest an, producătorul de caşmir Loro Piana şi o divizie a casei de modă Valentino au fost plasaţi sub administrare judiciară, din cauza abuzurilor asupra lucrătorilor din lanţurile de aprovizionare.