Grupul italian de băuturi spirtoase Campari a anunţat achiziţionarea celebrei case franceze Courvoisier, unul dintre cele mai prestigioase branduri de coniac din lume, de la Beam Suntory, valoarea tranzacţiei fiind evaluată la 1,2 miliarde de dolari, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Este cea mai mare achiziţie de până acum a grupului italian şi marchează intrarea pe segmentul coniacurilor. Campari, care vrea să devină un rival important pentru giganţii Diageo şi Pernod Ricard, a anunţat că în urma tranzacţiei coniacul devine a patra parte majoră a grupului, alături de aperitivele pe bază de alcool, bourbon şi tequila.
Din portofoliul Campari face parte şi marca Grand Marnier.
Directorii grupului italian au apreciat că tranzacţia va permite extinderea Campari pe piaţa americană şi oferă potenţial de transformare în regiunea Asia Pacific, în special în China.
„Suntem încântaţi să achiziţionăm o celebră casă de coniac, este o oportunitate rară să ne extindem portofoliul de băuturi premium şi producţia în Franţa”, a afirmat directorul general Campari, Bob Kunze-Concewitz,care va demisiona anul viitor.
Extinderea cotei de piaţă în Statele Unite şi China – ambele pieţe importante, unde Campari are acum o prezenţă relativ redus – este critică pentru ca firma să concureze mai bine cu rivalii săi.
De asemenea, tranzacţia ar urma să majoreze vânzările nete ale Campari cu aproximativ 9%, a declarat Kunze-Concewitz. Acesta a adăugat că prima dată Campari va căuta să relanseze Courvoisier, înfiinţat în 1828, o strategie cu care grupul a avut succes când a achiziţionat alte mărci.
În anul fiscal care s-a încheiat la 31 octombrie 2023, vânzările Courvoisier au scăzut în ritm anual cu 33%.