Grupul olandez FrieslandCampina, care deţine brandul Napolact, unul dintre cele mai puternice branduri din sectorul lactatelor, vrea să vândă operaţiunile de pe plan local, scrie ZF. Ştirea a apărut prima dată pe platforma Bizlawyer.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Conform surselor din piaţă, dacă tranzacţia ar fi realizată, aceasta s-ar ridica la 60-70 de milioane de euro.

FrieslandCampina are două unităţi de producţie, în Baciu (jud. Cluj)  şi Târgu Mureş, dar de-a lungul timpului a renunţat la mai multe fabrici.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Potrivit surselor ZF, printre companiile interesate de achiziţia producătorului de lactate se numără Sole Mizo, parte a grupului ungar Bonafarm, dar şi grupul francez Danone. Dacă Danone are o unitate de producţie în Capitală, Sole Mizo are doar import şi distribuţie. În spatele Sole Mizo se află miliardarul maghiar Sandor Csanyi, care este preşedintele grupului bancar OTP.

În piaţa de procesare a laptelui, FrieslandCampina este al cincilea jucător ca afaceri, după Albalact, Danone, Olympus şi Hochland, toate făcând parte din grupuri străine.  În 2023 (ultimele date disponibile), FrieslandCampina a avut o cifră de afaceri de 564 mil. lei, în scădere cu 2% faţă de anul precedent, conform datelor de la Ministerul de Finanţe. De asemenea, compania a raportat o pierdere de 200.000 de lei, faţă de un câştig de peste 200.000 de lei în 2022. În 2023, compania a avut un număr mediu de 491 de salariaţi.

Compania lucrează cu peste 1.000 de fermieri locali, conform celor mai recente date, şi colectează zilnic 300.000 de litri de lapte.

FrieslandCampina România este parte a companiei olandeze Royal FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producători de lactate din lume.

FrieslandCampina este prezentă pe piaţa românească cu mărcile Napolact, Campina şi Dots şi oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt şi gustări pe bază de lapte. De departe, Napolact este cel mai puternic brand din portofoliul grupului în România. În prezent, Napolact este unul dintre cele mai vândute branduri de lactate, care are în portofoliu lapte, iaurturi, brânzeturi, unt, dar şi alte produse.

FrieslandCampina este una dintre cele mai mari cooperative din domeniul lactatelor din lume. În total, cooperativa are peste 9.400 de ferme membre şI 14.600 de femieri în Olanda, Belgia şI Germania.