Sphera Franchise Group („Sphera”), care include brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell, a înregistrat un profit net de 7,3 milioane de lei în primul trimestru al acestui an, faţă de o pierdere netă de 10,9 milioane de lei înregistrată în acelaşi interval al anului trecut, potrivit unui comunicat de presă.
În raport se transmite că datorită strategiei corecte de creştere a preţurilor derulate pe parcursul anului 2022, grupul a încheiat T1 2023 cu un profit din exploatare în restaurante de 27,4 milioane de lei, o creştere de 317,8% faţă de T1 2022. Ponderea în vânzări a cheltuielilor generale şi administrative (G&A) a scăzut cu 0,4 pp în T1 2023 faţă de T1 2022, ajungând la 15 milioane de lei în T1 2023.
Potrivit comunicatului de presă, rezultatul din exploatare a devenit pozitiv în T1 2023, ajungând la 12,4 milioane de lei faţă de pierderea din exploatare de 7,1 milioane de lei înregistrată în T1 2022. EBITDA s-a ridicat la 23,5 milioane de lei în T1 2023, o creştere de 525,6% faţă de T1 2022.
Compania transmite că au scăzut cu 24,6% costurile financiare nete în primul trimestru, ajungând la 2,1 milioane de lei. Profitul înainte de impozitare pentru T1 2023 a fost de 10,3 milioane de lei faţă de o pierdere brută de 9,9 milioane de lei în T1 2022.
„Cheltuiala cu impozitul a fost de 2,9 milioane de lei în T1 2023 vs. 1 milion de lei în T1 2022, ca urmare a modificării regimului fiscal aplicabil pentru companiile HORECA începând cu 1 ianuarie 2023. În consecinţă, Grupul a încheiat T1 2023 cu un profit net de 7,3 milioane de lei, faţă de o pierdere netă de 10,9 milioane de lei înregistrată în T1 2022″, se menţionează în raport.
Vânzările KFC s-au apreciat cu 20,3% în primele trei luni faţă de acelaşi interval din 2022, realizând venituri de 284,1 milioane de lei, Pizza Hut a crescut cu 10%, contribuind cu 31,2 milioane de lei, în timp ce Taco Bell a crescut cu 40,6%, înregistrând venituri de 19,8 milioane de lei în primele trei luni din 2023.
“Similar împărţirii geografice, contribuţia la cifra de afaceri totală a brandurilor individuale a rămas comparabilă în T1 2023 faţă de T1 2022, KFC aducând 84,8% din vânzări, Pizza Hut – 9,3% şi Taco Bell – 5,9%. După un an 2022 plin de provocări, ponderea în vânzări a cheltuielilor în restaurante a scăzut cu 6pp, ajungând la 91,8% în T1 2023 faţă de 97,6% în T1 2022. În T1 2023, creşterea de 13,1% faţă de anul anterior a cheltuielilor în restaurante a fost mai mică decât creşterea de 20,3% a vânzărilor în restaurante”, se mai precizează în raport.